Kesäkuussa mainonnan määrä väheni 0,2 prosenttia vuoden 2018 kesäkuuhun verrattuna. Mainonta väheni painetuissa medioissa ja elokuvissa, mutta muissa mediaryhmissä mainonnan määrä kasvoi. Eniten, 21,2 prosenttia, kasvoi ulkomainonta.

Mediamainontaansa lisäsivät kesäkuussa erityisesti kosmetiikan (42 prosenttia), öljy- ja energia-alan (35,2 prosenttia), lääkkeiden (14,4 prosenttia) sekä vähittäiskaupan (9,4 prosenttia) mainostajat.

Eniten väheni finanssialan, pukeutumisen, matkailun ja liikenteen sekä telepalveluiden mainonta. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu väheni kesäkuussa 13,6 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna.

Merkkimainonta väheni 2,2 prosenttia ja luokiteltu ilmoittelu väheni 4,8 prosenttia vuoden 2018 kesäkuuhun verrattuna.

Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligence n jatkuvassa kuukausittaisessa seurannassa olevien medioiden mittaukseen. Lukujen laskennassa on käytetty vertailukelpoista mediavalikoimaa.

Juttua täydennetty 12.7. kello 8:22. Lisätty maininta tietojen lähteestä.