Mediamainonnan määrä laski -1,5 prosenttia tammi-maaliskuussa verrattuna viime vuoden vastaavaan ajankohtaan.

Mainostajat käyttivät mediamainontaan alkuvuoden aikana 208 miljoonaa euroa. Kun mainoskakkuun lisätään mainostajien haku-, Facebook- ja Youtube-panostukset, mediamainonnan määrä oli vuoden ensimmäisellä neljänneksellä 266 miljoonaa euroa. Investoinnit laskivat -0,5 prosenttia vuoden 2018 ensimmäiseen neljännekseen verrattuna.

Alkuvuoden kasvajia olivat elokuva-, ulko-,radio- ja verkkomainonta. Kantar TNS:n mukaan suurimmat mainostajat olivat K-Citymarket, Lidl, Veikkaus, Valio ja K-Supermarket.

Tiedot perustuvat Kantarin Ad Intelligencen vertailukelpoisella mediavalikoimalla toteutettuun mediaseurantaan. Some-mainonnan tiedot ovat IAB Finlandin keräämiä.