Media

Aleksi Ylä-Anttila 18.6. 12:26 päivitetty 18.6. 12:29

Mediatalo Keskisuomalainen nimitti omat päätoimittajat kolmelle pääkaupunkiseudun lehdelle – Vesa-Pekka Kangaskorpi: "Elämme vahvasti lukijoittemme arjessa"

Vesa-Pekka Kangaskorpi.

Mediatalo Keskisuomalainen on nimittänyt omat päätoimittajat kolmelle konserniin kuuluvalle pääkaupunkiseudun mediabrändille.

Helsingin Uutisten päätoimittajana aloittaa 1.7.2019 Karri Kannala, 30, ja Vantaan Sanomien päätoimittajana Mia Lindström, 36. Mikko Heino, 52, jatkaa vastaavana päätoimittajana Länsiväylässä ja aloittaa samalla Etelä-Suomen Median verkkodeskin ja viihteen esimiehenä.

Päätoimittajat tulevat Keskisuomalaisen mukaan olemaan tiiviisti osa paikallista yhteisöä. Uudella toimintatavalla on tarkoitus vahvistaa lukijasuhdetta ja mahdollistaa entistä tehokkaampi pureutuminen kaupungin ja sen asukkaiden arkeen.

Helsingin Uutisten päätoimittajan heinäkuussa aloittava Karri Kannala jatkaa Mediatalo Keskisuomalaisen paikallisjohtajana Etelä-Suomessa.  Mallilla vahvistetaan lehtien yhteistyötä ja kasvua verkossa.

Helsingin Uutiset on verkossa Suomen luetuin kaupunkilehti. Vantaan Sanomat ja Länsiväylä ovat puolestaan alueensa luetuimpia kaupunkilehtiä.

Mediatalo Keskisuomalaisen konsernijohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi toteaa pääkaupunkiseudun kaupunkilehtien olevan alueensa lukijoille läheisimpiä ja parhaita lehtiä.

"Näillä päätoimittajanimityksillä lehdet ovat entistä paikallisempia ja lukijasuhteemme on tiiviimpi. Elämme vahvasti lukijoittemme arjessa", Kangaskorpi toteaa tiedotteessa.

Keskisuomalainen on laajentunut yritysostoin voimakkaasti viime vuosina. Kuluvan vuoden keväällä Keskisuomalainen Oyj osti Kaakon Viestintä Oy:n ja ESV-Paikallismediat Oy:n.

Vuonna 2013 konserniin liitettiin Suomen Lehtiyhtymä Oy ja vuonna 2016 Mediatalo ESA Oy. Vuonna 2018 tutkimusliiketoiminta laajeni tutkimusyhtiö IROResearch Oy:llä.

Keskisuomalainen hankki viime vuonna myös osakkuuden paikallis- ja joukkoliikenteen digitaalisiin näyttötauluihin erikoistuneesta Neonmedia Oy:stä täydentämään digitaalisen ulkomainonnan kokonaisuutta.

Keskisuomalaisen tytäryhtiö Suomen Suoramainonta on puolestaan valtakunnalliseen ja alueelliseen suorajakeluun erikoistunut yritys.

Mediatalo Keskisuomalaisen vuoden 2018 liikevaihto oli 166,1 miljoonaa euroa. Konserni työllistää yli 2 000 ihmistä.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö