Yhteistyöt

Laura Kukkonen 20.2. 12:04

Mehiläinen hylkäsi kankeuden ja valitsi Vapan

Mehiläinen / Kampanjakuvitus

Mehiläisen kampanjatoimenpiteiden saamaan vastaanottoon aiotaan reagoida heti julkaisun jälkeen.

Terveysyhtiö Mehiläinen on aloittanut yhteistyön markkinointiviestintätoimisto Vapa Median kanssa.

Vapa on ensi töikseen suunnitellut Mehiläisen kanssa Lapsuuden tekijät -markkinointikonseptin. Kampanja näkyy jo ulkomainonnassa, mutta luvassa on monipuolista markkinointia ja viestintää muun muassa tempausten muodossa. Tavoitteena on vahvistaa Mehiläisen asemaa lapsiperheiden terveydenhuollossa.

Mehiläisen uuden markkinointikumppanuuden taustalla oli halu saada toimintaan mukaan lisää ketteryyttä.

Mehiläisen markkinoinnin projektipäällikkö Mirella Girs toteaa tiedotteessa, että terveydenhuollossa kampanjakohtainen markkinointi on kankeaa. Sairastapaukset tulevat yleensä odottamatta ja paikkaan katsomatta.

Vapa vastaa Mehiläisen tarpeeseen toimintamallilla, joka perustuu jatkuvaan reagointiin. Vapan perustajiin kuuluva Ilona Hiila sanoo, että yhteistyömallissa ketteryyden mahdollistajana on data.

"Reagoimme toimenpiteiden saamaan vastaanottoon heti julkaisun jälkeen", Hiila kertoo.

Hiila kertoo, että jatkuvaan vuorovaikutukseen perustuvan toiminnan onnistuminen vaatii luottamusta yrityksen ja toimiston välillä. Lisäksi Hiila peräänkuuluttaa perusteellista kohderyhmä- ja liiketoiminta ymmärrystä sekä riittäviä resursseja.

Hiilan mukaan välitön reagointi vahvistaa myyntiä ja mielikuvia jatkuvasti, kun taas perinteiset kampanjat tuovat julkisuuspiikkejä.

Mehiläisen Lapsuuden tekijät -kampanjan tarkoituksena on välittää viesti, että yhtiö ymmärtää perheen kokonaistarpeet. Kampanjassa Mehiläisen asiantuntijat kertovat vanhemman roolissa tarinaa lapsuuden tekijöistä, eli lapsuuden muodostavista alueista.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö