Häh?

Fazer aloitti elokuun alussa Pala Fazeria -blogissa uudenlaisen markkinointikilpailun. Kilpailu käytiin vain verkossa ja kaikki esitykset olivat julkisia muille.

Fazer odotti ehdotuksia luovista ratkaisuista, "kuinka Pax, kansan suussa rauhanpastilli, voi kannustaa Suomen matkaa YK:n turvallisuusneuvostoon".

Fazer kertoi ostavansa oikeuden parhaaseen ideaan ja maksavansa siitä 2 000 euroa ja alvit päälle. Lisäksi Fazer kertoi muistavansa kolmea parhaan ehdotuksen tehnyttä toimistoa makealla tuotelähetyksellä.

Tämä pieni uutinen M&M :n sivuilla sai osakseen melkoisen keskusteluryöpyn, jossa Fazeria lähinnä haukuttiin siitä, että miten ammattilaisia kehdataankin houkutella töihin namipalkalla.

"Meillä ei mennyt, mutta olemme lukeneet palautteita. Palaute on selvästi jakautunut kahtia, niin kuin usein verkossa. Olemme saaneet myös viestejä, joissa kehutaan, että onpa virkistävää ja että juuri näin uusia ideoita pitää etsiä. Osa taas on halunnut lukea kilpailukutsua toiselta kantilta."

"Kilpailu sujui hyvin ja esimerkiksi oululainen Työmaa on tuonut itseään esiin ja jäänyt varmasti fazerlaisten mieleen. Olemme tyytyväisiä ehdotuksiin ja kokoonnumme pohtimaan jatkoa. Syyskuussa kuuluu varmasti lisää."

"Vastaus on kyllä, mutta toteutukset varmasti vaihtelevat tapauskohtaisesti. Tämä kilpailu on antanut meille paljon tietoa ja ymmärrystä siitä, mikä on sopivaa ja mikä ei. "

"Meille on tärkeää, että toimimme suositusten ja sääntöjen mukaan. Tarkistimme asian Mainostajien Liitosta ja alan kattojärjestöstä WFA :sta ja heidän mielestään tässä ei ole mitään harmaalla alueella olemista. Kyse ei ole kilpailuttamisesta vaan uusien ideoiden etsimisestä."