Markkinointi

M&M 13.4.2017 08:24

Mersu haluaa murtaa automainonnan perinteet

Kuvakaappaus.
Mercedes-Benzin kampanjaan kuuluu viisi autoa, joiden ympärille on luotu viisi tarinaa.

Mercedes-Benzin uuden sukupolven autoja markkinoivat lyhytelokuvat näyttävät myös elämän sotkuisen ja sekavan puolen.

Autobrändi Mercedes-Benzin tuore Grow up -kampanja esittelee "uuden näkemyksen brändin kehityksestä", kertoo merkin henkilöautojen markkinointipäällikkö Kasper Jansson.

Suomeen juuri jalkautuva kampanja pohjautuu viiteen mainosfilmiin tai lyhytelokuvaan. Teemana on aikuistuminen ja menestyminen. Filmeissä auto kuuluu osaksi elämää, jossa voi olla mukana vaikka uskottomuuttakin tai rikkoutuneita ystävyyssuhteita. Kohdeyleisönä ovat 30-40-vuotiaat autonostajat.

"Grow up -kampanja kertoo nimensä mukaisesti aidosti siitä, millaista on kasvaa isoksi. Elämä on matka, jonka varrella sattuu ja tapahtuu – tätä kutsutaan kasvuksi. Nuoruuden huolettomuutta tai vapautta ei kuitenkaan tarvitse jättää taakse", Jansson kertoo tiedotteessa.

Mercedes-Benz kertoo kampanjallaan murtavansa perinteisempiä mainonnan rajoja. Tavoitteena on tuoda uusi näkökulma automarkkinointiin. Kampanjassa digitaaliset kanavat ovat vahvassa roolissa kaikilla kohdemarkkinoilla.

"Meidän täytyy pystyä muuttumaan säilyttäen samalla 130 vuoden perinteen tuoma arvokkuus”, Jansson sanoo.

Kampanja on lanseerattu eri puolilla maailmaa. Suomessa sen toteutuksesta vastaavat Vehon Mercedes-Benz-henkilöautojen tuoteyksikkö, Valve ja OMD Finland.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö