Kumppanuudet

Ville Perttula 15.1.2018 16:00

Messukeskus uudistaa markkinointiaan mediatoimisto Vizeumin kanssa – "Tavoite on rakentaa yhteisöä ympäri vuoden"

Messukeskus

Messukeskus satsaa omaan mediatuotantoon.

Suomen Messut eli Messukeskus on valinnut mediatoimisto Vizeumin kumppanikseen. Messukeskuksen markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue kertoo M&M:lle, että yhteistyön tarkoitus on uudistaa markkinointia kokonaisuudessaan. Mroue sanoo, että Messukeskuksen tarkoitus on keskittyä oman median, digitaalisuuden ja valmiiden yhteisöjen hyödyntämiseen.

Mrouen mukaan esimerkiksi Messukeskuksen Messuklubi on yhteisö, joka tavoittaa yli 260 000 jäsentä. Messuklubi on Messukeskuksen markkinointirekisteristä.

"Tavoitte on rakentaa yhteisöllisyyttä ympäri vuoden, ei vain tapahtumien ympärille. Klubista ollaan rakentamassa nyt entistä yhteisöllisempää."

Omaan mediaan satsaaminen tarkoittaa Messukeskuksen tapauksessa, että sisällöntuotantoa lisätään ja kohdennetaan tarkoille asiakasryhmille, esimerkiksi matkailusta kiinnostuneille messuklubilaisille.

Sisällön Messukeskus tuottaa pääosin itse. Kyse voi olla esimerkiksi verkkosivuilla olevista artikkeleista tai videoista.

"Tarkoitus ei ole lyhyellä aikavälillä vähentää ostetun median määrää. Olemme todistaneet Messuklubin voimaa jo muutaman vuoden ajan ja uskomme sen kehittymiseen. Jollain aikavälillä pystymme karsimaan ostettua mediaa."

Messukeskus aloitti pääsylippujen myynnin verkossa vuonna 2014. Mrouen mukaan viime vuonna vuonna kaikista pääsylipuista myytiin 30 prosenttia verkossa.

"Yksi konkreettinen liiketoiminnallinen tavoite, on saada liiketoimintaa verkkoon ja hiukan aikaistaa asiakkaiden ostopäätöksentekoa. Ettei lippuja ostettaisi vasta samana aamuna, kun tapahtuma aukeaa."

Vizeumille Suomen Messut tarkoittaa uutta aluevaltausta. Vizeum on osa maailmanlaajuista markkinointiviestintäorganisaatioita Dentsu Aegis Networkia.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö