Mainoksia, tarjouksia, kampanjoita, halpuuttamista. Katukuvassa ja joukkoliikenteessä katseen vangitsevat elementit yrittävät jatkuvasti kaupata kuluttajille jotakin. Ongelma on läsnä kaikissa suurkaupungeissa.

Lontoon metromainonnan vastustajille voi olla luvassa ainakin hetkellinen helpotus. Joukkorahoituspalvelu Kickstarter issa on käynnissä kampanja, joka lupaa korvata metromainokset kissojen ja ainoastaan kissojen kuvilla.

Rahoituskampanjaa pyörittää ryhmä nimeltä Citizens Advertising Takeover Service eli C.A.T.S. Ryhmän tavoitteena on kerätä 23 000 puntaa. Tällä hetkellä kasassa on noin 5 500 puntaa ja kampanja on käynnissä vielä pari viikkoa.

"Voimme muuttaa koko aseman kissojen festivaaliksi", kampanjasivustolla luvataan. Asian toteuttamismahdollisuuksia on tiedusteltu Lontoon joukkoliikenteestä vastaavilta. Kissat on luvattu nostaa mainospaikoille, jos ryhmä suoriutuu maksusta.

"Kuvittele sitä iloa, jonka voimme tuoda kaikille kiireisille shoppailijoille. Sen sijaan, että heitä pyydettäisiin ostamaan jotakin, he olisivat vapaita ajattelemaan onnellisia ajatuksia, hymyilemään ja nauramaan", kampanjavideossa maalaillaan.

C.A.T.S:ia ei ole oikeasti olemassa, vaan kampanjan takana on Glimpse-kollektiivi, joka kuvaa olevansa "ryhmä luovia ihmisiä, jotka haluavat käyttää taitojaan tehdäkseen hyvää".

"Ehkä kissat eivät tee meistä sen onnellisempia, mutta ovat ne parempia kuin vakuutusmainokset", kampanjateksti toteaa.

Asiasta kertoo AdWeek.