Mitä & mieltä Uuteen suomalaiseen tarinaan. Wannabe Ballerinas - The Movie olisi hitti. Mihin osoitteeseen rahat / kässärin voi lähettää?

Jani Niipola , luova johtaja, Myy

Pidän elokuvaa, joko televisiossa tai teatterissa esitettävänä teoksena, erinomaisen hyvänä tapana kertoa koskettavia tarinoita ja myös antaa viihteellisiä elämyksiä erilaisille kohderyhmille.

Uskottavuus, ammattimainen kerronta ja samaistuminen luovat pohjan myös taloudelliselle menestymiselle. Ja taloudellista menestystä yksittäisenä sijoittajana toki haluaisin - lyhyellä tai pitkällä aikavälillä.

Stiina Laakso , toiminnanjohtaja, Satu ry.

Elokuvasijoittamiseen liittyy suuri riski mutta myös hieno tuottopotentiaali. Itselleni tärkeintä on aina kaikessa tekemisessä tekijätiimi. Vain tekijät tarinan takana takaavat onnistumisen - monessa muussakin liiketoiminnassa kuin elokuva-alalla. Muita kriteereitä olisivat mahdollisuus kansainväliseen levitykseen sekä mahdollisuudet ansaita muillakin oheistuotteilla.

Ulla Koivula , markkinointijohtaja, TV Viihde

Tärkein kriteeri olisi, että leffalla olisi kaupallista potentiaalia kansainvälisesti. Ehkä Antti Jokisen ohjaama Puhdistus voisi toimia esimerkkinä. Vahva käsikirjoitus ja kansainvälisesti testattu tarina taustalla. Tietysti on tärkeää, minkälainen tiimi on mukana, muut rahoittajat jne. Mutta jotain isoa sen pitäisi haluta olla.

Timo Ronkainen

toimitusjohtaja, Tradedoubler Finland

Olen sijoittanut Kickstarterin kautta dokumenttiin, jonka sanoma on minulle tärkeä. Tämän kyseisen dokumentin tavoitteena on herättää keskustelua Yhdysvaltojen maahanmuuttajaperheiden aikuisikään kasvaneista lapsista. Nämä "paperittomat" ovat asuneet suurimman osan elämästään Yhdysvalloissa ja valmistuneet hyvillä arvosanoilla kouluista ja yliopistoista, mutta he eivät tule saamaan koulutustaan vastaavaa työtä.

Laura Hyytiäinen

projektipäällikkö, Berghs School of Communication

Lähtökohtaisesti en sijoittaisi mihinkään elokuvaan. Uskon sijoittamisessa siihen, että kannattaa vaan sijoittaa yrityksiin ja toimialoihin, jotka tuntee todella hyvin. En koe olevani leffaexpertti, vaikka niitä paljon katsonkin.

Heikki Rotko , varatoimitusjohtaja, MTV Media