Brändit

Laura Kukkonen 24.9. 14:31

Mikä brändi pääsee millenniaalien keskusteluihin?

Colourbox

YouGov on selvittänyt, että Ikea on nuorten aikuisten keskuudessa puhutuin brändi.

Ruotsalainen huonekaluketju Ikea on nuorten aikuisten keskuudessa puhutuin yritysbrändi, ilmenee tutkimusyhtiö YouGovin selvityksestä.

YouGov BrandIndex on listannut brändit, jotka saavat parhaat Word Of Mouth -pisteet 18–34-vuotiaiden ikäryhmässä.

Ikean jälkeen puhutuimmat brändit ovat videopalvelu YouTube, ruokakaupat Lidl, K-Citymarket ja Prisma, pikaruokaketju McDonald's, pankkiyhtiö OP, ruokakauppa S-Market, teknologiayhtiö Samsung ja elektroniikkakauppias Verkkokauppa.com.

Viime vuodesta kovimman nousun nuorten aikuisten keskuudessa tehnyt brändi on K-Citymarket.

Suomessa BrandIndex vertailee yli 200 eri brändiä. Selvitystä varten on haastateltu joka päivä sataa koko väestöä edustavaa henkilöä, ja kysytty heiltä heidän asenteistaan eri tuotemerkkejä kohtaan.

Nuorten rankinglista on koottu YouGov BrandIndex Word Of Mouth -pisteiden perusteella niille brändeille, joista 18–34-vuotiaat vastaajat ovat kuulleet jotakin myönteistä. Mukana ovat vain brändit, joihin liittyen on kerätty vähintään 200 haastattelua jakson aikana.

Listauksen tiedot ovat ajalta 1. syyskuuta 2017–31. elokuuta 2018.