”Ruotsissa kesä merkitsee markkinoinnin alalle kahta asiaa: Cannes Lionsia ja Almedalenia. Monet toimistot ja myös heidän asiakkaansa lähtevät Cannesiin porukalla voittamaan leijonia, inspiroitumaan ja verkostoitumaan. Ruotsin edustus Ranskan Rivieralla on aina ollut suuri ja niin myös voitot. Melkein yhtä tärkeä tapahtuma toimistoille on Visbyssä järjestettävä Almedalen, joka on kasvanut hullun lailla. Monet toimistot ovat paikalla ja järjestävät seminaareja ja bileitä. Paikalla ovat muun muassa mainosalan koulu Berghs, Resumé ja Dagens Media, jotka pitävät tapahtumassa seminaareja koko viikon.”

Pia Grahn

toimitusjohtaja

Regi

”Fiksuimmat asiakkaat ja toimistot ovat hereillä myös laiturinnokassa. Mahdollisuuksia voi tulla yllättäenkin, kuten loistava Land of Free Press -kampanja viime vuonna osoitti. Kesällä audio- ja ulkomainonta sekä tapahtumat toimivat, sillä ihmiset ovat on the go. Toivon, että tulemme näkemään laadukkaita sisältökokonaisuuksia. Itse odotan paljon esimerkiksi podcasteilta. Audiopalveluiden käyttö on monipuolistunut, lisääntynyt ja kokonaiskulutus kasvanut.”

Mika Häyrinen

toimitusjohtaja

IPG Mediabrands

”Kesän kovin juttu on aitous itselleen ja niille asioille, joista nauttii ja jotka tuovat iloa omaan elämään. Uskon, että ymmärrys yksinkertaisten asioiden merkityksestä kasvaa: käytetään enemmän aikaa läheisiin, ympäristöstä huolehtimiseen ja omaan hyvinvointiin. Markkinoinnissa aitous näkyy yksinkertaisimmillaan siten, että tuote tai palvelu vastaa aitoon markkinatarpeeseen ja pystyy luomaan erottavan brändi- ja kuluttajakokemuksen.”

Eeva Ignatius

markkinointipäällikkö

Hartwall

”Tänä kesänä puhutaan viherpesusta markkinoinnissa. Siitä, että yrityksen toiminnassa ei muuteta mitään, mutta mainitaan mainonnassa sanat ekologinen, vastuullinen tai ympäristöystävällinen. Pinnalla on myös asioiden liioittelu. Medialla on valtava tarve nimetä asiat suuremmiksi kuin ne ovat, kuten megamunkit, himohelle ja tissi-flashmob. Keväällä katukuvaan ilmestyneet sähkövempeleet puhuttavat ja liikuttavat varmasti jatkossakin.”

Pia Dahlman

asiakkuusjohtaja

Folk