Mitä&Mieltä

M&M 4.3.2017 09:15

Mikä on markkinoinnin paras keksintö?

Colourbox

Kysyimme johtajilta, mikä markkinoinnin saralla tehty keksintö inspiroi.

Fredman Group Oy:n asiakaskokemus- 
ja brändijohtaja Susanna Paloheimo

"Valitsen vanhat, mutta uuteen nousuun lähteneet podcastit. Oma suosikkini on This Old Marketing, jossa Joe Pulizzi ja Robert Rose keskustelevat viikoittain 
(sisältö)markkinoinnista. Sitä jutustelua on ihmisen hyvä kuunnella vaikka 
salitreeniä tehdessä."

Pohjoisranta Burson-Marstellerin CEO Clarisse Berggårdh

"Yritysjohtajien markkinointiviestinnän strategiamuutos, joka on realisoitunut Donald Trumpin presidenttiyden ja siihen liittyvien kannanottojen myötä. Useat yritysjohtajat viestivät seuraajilleen kertalaakista, mitä he tästä asiasta ajattelevat. He toivat nopeasti ja julkisesti yrityksen arvoja esille. Se on markkinointia, jos jokin."

Markkinoinnin, teknologian ja 
luovuuden liiton CEO Tarja Virmala

"Viime kvartaalin paras markkinointiteko tulee OP-Groupista, joka päätti ryhtyä vuokraamaan autoja. OP laajensi 
palveluaan kuunnellen asiakkaiden 
tarpeita ja seuraten trendejä. Uudistus lanseerattiin vielä makeasti monen 
himoitseman Teslan avulla."

Viestintätoimisto Drumin CEO Maija Tommila

"Koneen reaaliajassa keskustelevat hissit havainnollistavat mukavasti tavallisellekin tallaajalle, mitä teknologisilla innovaatioilla­
voidaan saavuttaa ja mitä esineiden internet käytännössä tarkoittaa. Taustalla ovat yhtiön uudet 24/7 älykkäät palvelut, jotka ennakoivat hissien ja liukuportaiden vikoja."

Intohimotoimisto Cassiuksen hallituksen puheenjohtaja Heikki Laakso

"Ykköseksi kipuaa Guzzle Buddy, joka muuttaa viinipullon hetkessä viinilasiksi. Tavallinen viinilasi kiinnitetään pullon suulle ja siitä voi juoda suoraan pullosta ikään kuin lasin kautta. Sloganina ”pouring is boring” (suom. kaataminen on tylsää)."

Artikkeli on julkaistu ensimmäisenä Markkinointi&Mainonta-lehdessä 4/2017.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö