Mitä & mieltä

M&M 21.1.2017 13:13 päivitetty 3.7.2017 11:06

Mikä on vahvin trendi vuonna 2017?

Colourbox

Vastuullisuus, totuus, empatia, henkilöbrändit. Johtajat ennustavat tämän vuoden nousevia teemoja.

Kreabin viestintäkonsultti Jan Erola:

"1. Historian uudelleentulkinnat: Populismin nousu ei olisi tullut yllätyksenä, jos olisimme osanneet tulkita merkkejä historian valossa.

2. Empatia: Se, joka tämän osaa valjastaa poliittiseksi voimaksi, voittaa seuraavat eduskuntavaalit."

Viestintätoimisto Drumin toimitusjohtaja Maija Tommila:

"Markkinointiviestinnässä datan hyödyntäminen kehittyy, toisaalta tunnesiteitä brändeihin vahvistetaan. Visuaalisuus voimistuu edelleen, lisätty todellisuus nousee siiville. Sisältöjen määrä kasvaa, kohdentaminen korostuu. Henkilöbrändit, kuten bloggaajat, asiantuntijat ja substanssiosaajat nousevat ajatusjohtajina."

Vapa Median CEO Kristiina Railo:

"Kuluttajia ohjaa turvallisuushakuisuus, mistä nousevat teemat kuten kotoilu, hyggeily ja kotimaisuus, myös tuotteiden alkuperässä. Digitaalisuudessa kyberturva, yksityisyydensuoja. Mainostajien tulee varautua digitaalisen median ostamisessa header biddingiin, joka muuttaa digitaalisen median ostamista."

SMT:n toimitusjohtaja Kirsi Paakkari:

"Kasvu. Viime vuodet on vain karsittu kuluja. Osataanko enää tehdä kasvua ja johtaa sitä? Miten tehdä tuloksellista bisnestä ja samalla kantaa sosiaalinen vastuu?"

Sherpan hallituksen puheenjohtaja Pauli Waroma:

"Yhä useampi yritys alkaa liputtaa totuuden puolesta, myös markkinointiviestinnässä. Totuusmarkkinoinnin keinoina kasvavat sosiaalisen median livestreaming ja erilaiset joukkorahoituskampanjat."

Mitä & Mieltä -palstan artikkeli julkaistiin M&M-lehdessä 1/2017.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö