Nimitykset

6.11.2012 08:50 päivitetty 4.2.2016 09:30

Mikko Eskelinen Kingistä Ilmeen johtoon

Ilme käynnistää tammikuussa Ilme Digital -yksikön.

Mikko Eskelinen (vas), Oskari Kariste ja Jarkko Forsberg (oik).

Mainostoimisto Kingin copywriter ja partneri Mikko Eskelinen aloittaa mainostoimisto Ilmeen toimitusjohtajana ja osakkaana ensi vuoden alussa.

Kingissä Eskelinen on vastannut muun muassa Kotipizzan, RAY:n, Nokian Renkaiden ja Vianorin asiakkuuksista. Aiemmin Eskelinen on työskennellyt muun muassa SEK & Greyssä ja McCannissa.

Ilmeen toimitusjohtaja Oskari Kariste jatkaa yhtiössä pääomistajana ja keskittyy jatkossa yhtiöiden kasvun ja kehityksen johtamiseen. Kariste kehuu Eskelistä arvostetuksi mainonnan suunnittelijaksi, jonka näkemykset auttavat Ilmettä nostamaan hyppyrimäen lähtöpuomia yhä korkeammalle.

Lahteen suuntava Eskelinen pitää Ilmettä mainostoimistokentässä pienenä ihmeenä toimiston kannattavuuden ja kisamenestyksen ansiosta. Ilmeen myyntikate oli viime vuonna 1,5 miljoonaa euroa. Yhtiön mukaan Ilmeen myyntikate on kasvanut viimeisen neljän vuoden aikana noin 25 prosenttia.

Eskelisen toimipaikka on 23 henkilöä työllistävässä Lahden toimistossa. Ilmeellä on viisi henkilöä työllistävä toimisto myös Tampereella. Ilmeen asiakkaita ovat muun muassa Scandic, Pelicans ja Järvikylä.

Tammikuussa Ilme käynnistää Ilme Digital -yksikön, jonka toimitusjohtajaksi ja osakkaaksi on nimitetty OPR-Vakuuden markkinointi- ja kehitysjohtaja Jarkko Forsberg. Uusi yhtiö aloittaa viiden henkilön voimin ja Kariste ennustaa yhtiön tuplaavan Ilmeen myyntikatteen muutamassa vuodessa.