Mikko Rissasella, 38, on noin 14 vuoden työkokemus markkinointiviestinnän alalla. Hän on työskennellyt aiemmin muun muassa digitaalisia markkinointiviestinnän ratkaisuja tarjoavassa Morning Digital Design issa (nykyinen Nordic Morning), digitoimisto Luxuksessa sekä mainoselokuvien tuotantoyhtiö Kennel Helsingin palveluksessa.

Myös Regina-yhtyeen rumpalina muusikon uraa luonut Mikko Rissanen on työskennellyt Isobar illa nyt reilun kolmen vuoden ajan, viimeisimpänä vt. toimitusjohtajana. Tätä ennen hän toimi Client Services Directorina. Koulutukseltaan hän on medianomi.

Rissanen kertoo keskittyvänsä toimitusjohtajana vahvasti Isobarin globaalin tarjoaman kehittämiseen.

Yritys vahvistaa muun muassa markkinoinnin automaation palveluaan tuomalla yritykseen lisää digitaalisuuden osaamista muun muassa uusien rekrytointien kautta, joista ensimmäinen on jo tehty. Emma Lehtovaara aloitti tällä viikolla markkinoinnin automaation johtajana nimikkeellä Head of Marketing Automation.

"Automaatio-osaamisen vahvistaminen on yksi konkreettinen asia, mitä olemme tehneet. Meillä on osaava ja tekemiseen sitoutunut henkilöstö, joiden kanssa on hyvä lähteä kulkemaan Isobarin uutta suuntaa kohti. Haemme kasvua tälle vuodelle sekä jo olemassa olevien asiakkuuksien ja palvelujen kautta, mutta myös uusien bisnesratkaisujen ja palvelujen kautta", Rissanen kertoo M&M:lle.

Rissasen mukaan yksi tuleviin tehtäviin liittyvistä haasteista on tunnettuuden kasvattaminen.

"Kaikki Suomessa eivät välttämättä vielä tunne meidän brändiämme ja yritystämme. Lähtökohtaisesti viestimme itsestämme osaamisemme ja asiakastöiden kautta. Myös oma markkinointimme ja asiakastapaamiset ovat väylä tietoisuuden kasvattamiseen. Markkinointimme painottuu ajan hengen mukaisesti hyvin vahvasti omiin digi- ja somekanaviimme."

Dentsu Aegis Networkin toimitusjohtaja Nermin Hairedin kertoo olevansa ylpeä siitä, että talon sisältä löytyy ihmisiä, jotka kasvavat ja kehittyvät uusiin rooleihin.

"On hienoa saada Mikko osaksi Dentsun johtoryhmää ja luotsaamaan Isobaria yhä vahvemmin luovuuden ja teknologian yhdistäjäksi", Hairedin toteaa tiedotteessa. '

Kansainvälinen Isobar-ketju toimii 45 maassa. Se on osa kansainvälistä Dentsu Aegis Network -ryhmää, jonka pääomistaja on japanilainen Dentsu Inc. Dentsu Aegis Network toimii 145 maassa ja työllistää yli 38 000 ihmistä.

Isobar-ketju toimii 45 maassa. Isobar Finland in asiakkaita ovat muun muassa Fiskars, Huoneistokeskus, Veikkaus, Arla, The Coca-Cola Company, Subway ja Mondelez.

Isobar Finlandin liikevaihto tilikaudella 2016 oli 5,3 miljoonaa euroa. Myyntikate tilikaudella 2016 oli 2,6 miljoonaa euroa. Tilikauden 2016 lopussa Isobar Finland työllisti 20 henkilöä. Vuoden 2017 tilinpäätöstä ei ole toistaiseksi julkistettu.