Brändit

Ville Perttula 11.9. 14:42

Miltei satavuotias Kiilto yhdisti yhtiönsä saman brändin alle ja uudisti logonsa – "Haluamme olla tulevaisuuteen sitoutunut alan ympäristöjohtaja"

Kiilto

Logon suunnittelusta vastasi Bond Creative Agency.

Pesuaineistaan ja liimoistaan tunnetussa Kiillossa käynnistyi alkuvuodesta brändityö, jonka yhtenä tavoitteena oli selkeyttää ja yksinkertaistaa konsernin brändirakennetta sekä viestintää. Tuloksena oli yksi yhteinen Kiilto-brändi, jonka alle perustettiin myös ammattilaisasiakkaille suunnattu Kiilto Pro -brändi.

Uudistus koskee puhdistus- ja hygieniaratkaisuja tarjoavaa KiiltoClean Groupia, kemiallisia kiinnitys- ja rakenneratkaisuja tarjoavaa Kiilto Groupia sekä konsernin emoyhtiö Kiilto Family Groupia.

"Aiemmin Kiillon viestintä on rakentunut pääasiallisesti konsernin kahden suurimman yhtiön, Kiilto Groupin ja KiiltoClean Groupin viestinnän ja markkinoinnin ympärille”, kertoo Kiillon brändi- ja viestintäjohtaja Eeva Solja tiedotteessa.

Ensi vuonna satavuotisjuhliaan viettävälle Kiillolle suunniteltiin myös uusi logo. Kiilto halusi yhtenäisen brändin ja logon viestivän entistä voimakkaammin myös yrityksen toimintaa ohjaavista periaatteista, jotka löytyvät uudistetun Kiilto-brändin ytimestä.

”Haluamme olla tulevaisuuteen sitoutunut alan ympäristöjohtaja, joka toimii lähellä asiakkaitaan ja auttaa heitä olemaan kuninkaita omilla kentillään, niin kotimaassa kuin kansainvälisesti”, Solja kertoo.

Kiillon uusi logo

Uuden logon haluttiin kestävän aikaa ja olevan tunnistettava. Elementtejä on ammennettu muun muassa brändin ytimestä ja yrityksen historiasta. Uuden logon on suunnitellut Marko Salonen Bond Creative Agencystä.