Viestintätoimistoryhmä Miltton on nimittänyt Jesse Auersalo n designjohtajaksi. Grafia valitsi Auersalon tänä vuonna Vuoden graafikoksi.

Miltton Creative n toimitusjohtaja Olli Sirén kertoo M&M:lle, että Auersalon nimittäminen tehtävään perustuu tämän osaamiselle suunnittelun ja taiteen rajapinnassa.

"Suomalainen suunnittelu tunnetaan perinteisesti funktionaalisuudesta. Auersalon kanssa haluamme kehittää sitä, miten tuotteista saadaan haluttavia", Sirén kertoo.

Kuvittaja, kuvataiteilija ja suunnittelija Auersalo on työskennellyt ympäri maailmaa asiakkainaan muun muassa Colette, Diesel, Sony Music Entertainment, Microsoft, Converse, Playboy, Fader, PRINT Magazine, Complex Magazine, Nokia, SHOWstudio ja Martin Maison Margiela.

"Designista on tullut yhä keskeisempi osa brändikokemusten luomista. Pohjoismaisilla brändeillä on erinomaiset edellytykset pärjätä globaalissa kilpailuissa hyödyntämällä täysipainoisesti taiteellisuutta ja designia. Näillä keinoilla voi tehdä brändistä haluttavan", Auersalo sanoo tiedotteessa.

Viime vuodet Auersalo on keskittynyt kollaboratiiviseen työskentelyyn sekä konseptilähtöiseen suunnitteluun ja sen johtamiseen.

Miltton Group in tytäryhtiöitä ovat Miltton, Miltton Singapore, Miltton Networks, Miltton Creative, Miltton Labs ja Miltton Bryssel.