Toimistot

Ville Perttula 10.9. 12:15

Miltton tekee tarjouksen ruotsalaisesta House of Friends -mainostoimistokonsernista

Gunilla Herlitz

Kahdeksasta toimistosta koostuva House of Friends -konserni työllistää yli 80 asiantuntijaa.

Viestintä- ja markkinointikonserni Miltton vahvistaa markkina-asemaansa Pohjoismaissa tekemällä ostotarjouksen ruotsalaisesta House of Friendsistä.

House of Friends on listattu First North -markkinapaikalle ja sen liikevaihto oli viime vuonna 91,5 miljoonaa Ruotsin kruunua eli noin 8,7 miljoonaa euroa.

House of Friends -konserniin kuuluu kahdeksan toimistoa, jotka työllistävät yli 80 markkinoinnin automaation, sisältömarkkinoinnin, CRM:n sekä filmituotannon asiantuntijaa. Tukholmassa toimiva House of Friends arvioi vuoden 2018 liikevaihtonsa nousevan noin sataan miljoonaan Ruotsin kruunuun. 

”Tulin Milttonille viemään sen kasvutarinaa eteenpäin sekä vahvistamaan sen jalansijaa erityisesti Ruotsissa. Tämä matka on nyt alkanut. House of Friendsin luovien ja digitaalisten markkinointiviestinnän ratkaisujen osaaminen yhdistettynä Milttonin laaja-alaiseen asiantuntemukseen muodostavat yhdessä kokonaisvaltaisen, toisiaan täydentävän palvelukokonaisuuden”, Milttonin Ruotsin-johtaja Gunilla Herlitz kertoo tiedotteessa.

M&M uutisoi viime viikolla, että Tallink Silja valitsi House of Friends -konserniin kuuluvan Scholz & Friendsin yhtiön brändimainonnasta vastaavaksi toimistoksi.

Miltton kertoi elokuussa ostavansa helsinkiläisen mainostoimisto Cassiuksen. Cassius liitetään Miltton Creativea.

Miltton kertoo, että sen liikevaihto on kasvanut orgaanisesti viime vuosina noin 20–30 prosentin vuosivauhtia. Ryhmän liikevaihto ylitti viime vuonna 23 miljoonaa euroa, josta kasvua edellisvuoteen noin 3,7 miljoonaa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö