Kampanjafilmillä kuvataan muun muassa taidemuseo Ateneum riisuttuna rakennuksena, tyhjä suuri julkinen tila sekä kirja, jonka sivuilla ei ole lainkaan tekstiä.

Maailma ilman taidetta on videon mukaan "hajuton, väritön ja mauton". Kampanjan pääviesti on, että tekijänoikeus mahdollistaa maailman, jossa on mahdollista nauttia taiteen eri muodoista.

"Tekijänoikeuden merkitystä luovan työn moraalisena ja taloudellisena tukirakenteena ei ehkä ole vielä täysin ymmärretty. Kampanjalla haluamme karrikoida yksinkertaisesti sen, mitä tämän tukirakenteen puuttuminen voisi tarkoittaa", kertoo Kuvaston toiminnanjohtaja Tommi Nilsson Kuvaston julkistamassa tiedotteessa.

Kuvataiteilijoiden, kuten muidenkin luovan työn tekijöiden, toimeentulo muodostuu monista eri tulonlähteistä. Taiteilijoille tärkeimpiä tulonlähteitä ovat palkka, teosmyynti, apurahat ja tekijänoikeuskorvaukset.

Kampanjavideo sai ensiesityksensä Art Fair Suomi –nykytaidefestivaalilla perjantaina 26.5.2017. Videon toteutuksesta on vastannut Populo.