Harvoin on pikakahvi kiinnostanut yhtä paljon suomalaista mediaa kuin tänään, kun Minttu Räikkönen ja Nescafé lanseerasivat yhteistyön Garden by Olo -ravintolassa Helsingissä pidetyssä tiedotustilaisuudessa. Räikkönen tullaan näkemään elokuusta lähtien Nescafén brändilähettiläänä, ja yhteistyö jatkuu ainakin ensi vuoden puolelle.

Pikakahvi tuli Räikköselle tutuksi hänen työskennellessään lentoemäntänä, ja hän on kova kahvinkuluttaja edelleen.

”Nescafé on ollut minulle lentoemäntäajoista asti tärkeä osa päiviäni. Siitä on myös vuosien saatossa tullut sellainen ”meidän” juttu kotona. Yhteistyöidea syntyi oikeastaan markkinointialalla työskentelevän ystävämme vierailun seurauksena, sillä häntä pisti silmiin se, että meillä juodaan kotona pikakahvia", Minttu Räikkönen kertoo Markkinointi&Mainonnalle.

"Avasimme keskusteluyhteyden Nescafén kanssa ja huomasimme kuinka hyvin ajatuksemme ja arvomme kohtaavat. Nescafé on tyylikäs globaali brändi, ja pikakahvi on osa arkeani. Olen itse Nescafé -pikakahvin fani, joten näen välisemme yhteyden erittäin luontaiseksi. Olen erittäin iloinen tästä yhteistyömahdollisuudesta, ja meillä on paljon hienoja juttuja tulossa", hän jatkaa.

Räikkönen ei ole jokapäiväinen brand ambassador ja hän valitsee yhteistyökumppaninsa huolella, joten Nescafélla yhteistyöstä ollaan syystäkin innoissaan.

”Suomalaisille pikakahvi ei ole niin tuttua kuin muualla Euroopassa. Mintun myötä vahvistamme Nescafén pikakahvien tunnettuutta Suomessa, ja hänen kauttaan tuomme myös kansainvälisen tuulahduksen kotimaiseen kahvimarkkinaan. Hienoa yhteistyössä on se, että Minttu on tässä täydellä sydämellä mukana. Olemme iloisia saadessamme hänet Nescafén brändilähettilääksi”, kertoo Suomen Nestlén kahvikategoriasta vastaava johtaja Niina Koskinen.

Nescafé on maailman suurin kahvibrändi ja sitä myydään sadassa eri maassa. Räikkönen tulee muun muassa edustamaan kahvibrändiä erilaisissa tilaisuuksissa. Yhteistyö näkyy myös Nescafén mainonnassa ja Mintun sosiaalisen median kanavissa.

Räikkönen on myös lastenvaatebrändi Gugguun brändilähettiläs. Räikköstä yhteistyössä Nescafén kanssa edustaa mainostoimisto Loyaltic Oy.