Pohjoismaiden johtava tapahtumamarkkinointitoimisto Tapaus on nimittänyt hallituksensa jäseneksi Robin Baden. Bade tunnetaan digitaalisen markkinoinnin asiantuntijana ja yhtenä luovan markkinointiviestinnän ja digitaalisten palveluiden toimiston Mirumin perustajista.

Lue lisää: Mirumin perustaja Robin Bade lähtee toimistosta – "Kuin lapsi olisi kasvanut aikuiseksi"

Tapaus on kutsunut Baden hallitukseensa vastatakseen entistä paremmin kansainvälisten asiakkaidensa tarpeisiin syventämällä sekä B2B- että B2C-tapahtumien, messujen ja vaikuttajatilaisuuksien vaikuttavuutta digimarkkinoinnin avulla. Bade aloittaa Tapaus Oy:n hallituksen jäsenenä heti.

”Haluamme yhdistää entistä tiiviimmin kasvokkaiset kohtaamiset, markkinoinnin ja digitaalisuuden. Olemme tunteneet Robinin kanssa jo pitkään ja yrittäneet löytää mahdollisuuksia tehdä yhteistyötä. Nyt oli täydellinen hetki yhdistää osaamisemme ja pyytää häntä hallituksen jäseneksi tukemaan kasvutavoitteitamme”, kertoo Tapaus Oy:n toimitusjohtaja Timo Aalto tiedotteessa.

Yritysten markkinointipanostuksien digitalisoiminen nostaa Tapauksen mukaan tarpeen myös vastavoimalle eli kasvokkaiselle vuorovaikutukselle. Kokemukset ja kohtaamiset luovat uniikkia sisältöä, joka on sosiaalisen median polttoaine.

"Fyysinen kohtaaminen ja osallistuttaminen ovat nyt entistä arvokkaampia, kun suurin osa asiakaskohtaamisista tapahtuu verkossa. Tosielämän asiakaskohtaamisen arvo ja niiden vaikutus ostokäyttäytymiseen on aihe, joka nostaa päätään entistä enemmän. Yritysten pitäisikin nyt miettiä asiakaskohtaamisstrategiaansa kaiken virtuaalisen kanssakäymisen tasapainoksi. Tämä kehitys kiinnostaa minua ja koen, että tapahtumatoimistojen markkina kaipaa uusia suunnannäyttäjiä”, Bade sanoo.

Tapaus vahvisti kesällä 2019 kuluttajatapahtumien ja -markkinoinnin osaamistaan ostamalla Roof Productions Oy:n. Yhdistyminen luo pohjaa kansainvälisen kasvun vauhdittamiselle, koska nyt Tapaus pystyy palvelemaan entistä laajemmin asiakkaittensa kaikkia tapahtumamarkkinointarpeita.

Lue lisää: Tapaus ja Roof Productions yhdistyvät – "Tehokkain tapa toteuttaa kehitystavoitteemme on yhdistää voimat tutun toimijan kanssa"

Tapaus Oy:n hallituksen puheenjohtaja ja MB Rahastojen osakas Kimmo Vanne sanoo, ettei voi tässä vaiheessa kuvitella Badea parempaa osaajaa sparraamaan Tapausta kasvustrategiansa toteuttamisessa.

”Robinin omat kokemukset yrittäjyydestä, yritystoiminnan kansainvälistymisestä ja digitaalisesta markkinoinnista useilla eri aloilla ovat Suomessa ainutlaatuista ja siksi meille niin arvokkaita”, Vanne sanoo.

Tapaus Oy on vuonna 2012 perustettu tapahtumatoimisto, jossa työskentelee 90 tapahtumamarkkinointialan ammattilaista. Yritys ennakoi pro forma -liikevaihtonsa olevan vuonna 2019 arviolta 28 miljoonaa euroa.