Suomalaisten suosituimmat somekanavat ovat WhatsApp, YouTube ja Facebook. Somepalveluyritys Innowisen keväällä 2019 julkaiseman selvityksen mukaan jokaista käyttää yli 2,5 miljoonaa suomalaista. Parhaimmillaan some on erinomainen väylä verkostoitua ja viestiä, mutta ilmiöllä on kääntöpuolensa. Tykkäyksien tavoittelu voi olla stressaavaa ja aikaa vievää. Myös erilaiset valeuutiset ja huijaukset leviävät somessa usein tehokkaasti ja nopeasti. Yrityksen kannalta sekä reagoinnin jalo taito että kriisiviestinnän osaaminen korostuvat. Yksilölle maltti ja medialukutaidon kehittämisen tärkeys korostuvat ja kasvattavat merkitystään jatkossa. Nopeus ei aina ole hyve.

Tilaajille
Tilaajille
Olemme varanneet tämän sisällön vain tilaajille
Voit kokeilla digitaalista Markkinointi&Mainontaa nyt 1. kuukauden ajan 1 € veloituksella. Tilaajana saat esimerkiksi:
  • Rajoituksettoman lukuoikeuden kaikkiin artikkeleihin
  • Päivittäiset vain tilaajille suunnatut Tähtijutut
  • Markkinointi&Mainonnan näköislehden
Lehden tilaaja, ota digi käyttöön