Kyseessä on toistaiseksi suurin Fira Ketterä -hanke. Taloyhtiö otti Fira an yhteyttä viime syksynä, ennen suurta mediahuomiota saanutta "kahden viikon putkiremonttia".

"Jotkut voivat pitää Fira Ketterää vain pienten taloyhtiöiden hankemallina, mutta nyt haluamme näyttää, että hyödyt tulevat esille myös suurissa projekteissa", kertoo Firan palveluinsinööri Laura Kähkölä tiedotteessa.

Ketterällä mallilla tehty hanke- ja toteutussuunnittelu mahdollistaa remontin tehokkaan toteutuksen. Remontissa tehdään paljon samoja tehtäviä uudelleen jokaisessa huoneistossa, mikä mahdollistaa toimintamallien hiomisen ja samalla ajan ja kulujen säästämisen.

Alkuperäinen "kahden viikon remontti" -projekti koski itähelsinkiläisen kerrostalon linjasaneerausta, joka toteutettiin Fira Ketterä -hankemallilla. Kyseisen mallin ansiosta talon asukkaiden oli muutettava pois asunnoistaan vain kahden viikon ajaksi.

Drum in ja Fira n yhteisen viestintäprojektin kautta remontista tuli puheenaihe mediassa ja sosiaalisessa mediassa. Firasta ja kahden viikon remontista julkaistiin mediassa yli 200 juttua, ja Twitter issä putkiremonteista keskusteltiin marraskuussa enemmän kuin koko edeltävänä vuonna yhteensä.

EMEA-alueen parasta viestintää hakevassa SABRE Awards -kilpailussa Kahden viikon putkiremontti pääsi ensin kolmen finalistin joukkoon kategoriassa Real Estate and Construction. Finalistien joukossa olivat myös Dubaihin rakennettavan maailman korkeimman rakennuksen lanseeraus ja Panaman kanavan uudistukseen liittyvä viestintä. Voiton korjasi kuitenkin itähelsinkiläisen kerrostalon remonttiin liittyvä viestintä.