Tänään käynnistyneen Hävikkiviikon tarkoituksena on levittää tietoa ruokahävikistä ja keinoista taistella sitä vastaan. Suomessa ruokahävikin osuus ruokaketjussa on noin 15 prosenttia. Kotitalouksien jälkeen eniten hävikkiä syntyy ravintoloissa.

Kotipizza osallistuu hävikkitalkoisiin alkamalla myydä alennetulla hinnalla hävikkiannoksia ja juomia. 14. lokakuuta alkava hävikkimyynti tapahtuu suomalaisen ResQ Club -mobiilisovelluksen kautta. Kaikki Kotipizza-yrittäjät koulutetaan käyttämään sovellusta.

”Kotipizzan ruokahävikki on jo nyt melko vähäistä, mutta hävikkiä syntyy toisinaan esimerkiksi väärillä täytteillä valmistettujen pizzojen, menekin vaihtelun ja raaka-aineiden säilyvyyskysymysten vuoksi. ResQ Club on ravintoloille erinomainen työkalu hävikin vähentämiseksi. Uskomme, että yhteistyön ansiosta voimme vähentää hävikistämme jopa 75 prosenttia”, Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Tommi Tervanen sanoo tiedotteessa.

ResQ Club toimii Suomessa yli 60 paikkakunnalla. Kun Kotipizza ottaa palvelun käyttöön, paikkakuntien määrä kaksinkertaistuu. Yhteistyökumppanuus Kotipizzan kanssa on ResQ Clubin historian suurin.