Twitter esitteli tiistaina markkinoille suunnatunuuden opaskirjansa. Yhtiön mukaan se on tärkeä opas mainostoimistoille, markkinoijille ja sosiaalisen median toimijoille. Asiasta uutisoi AdWeek.

Agency Playbook -nimeä kantavassa opaskirjassa on mukana monia asioita, kuten parhaat käytännöt ja työkalut kiinnostuksen pohjalta tapahtuvaan markkinointiin ja mainonnan tehokkaaseen kohdentamiseen.

Lue lisää: Twitterin uusi kampanja on koruton, mutta nokkela paluu juurille – kertoo kasvavasta trendistä markkinoinnissa

Lue lisää: Uudistettu Twitter kaikille käyttäjille tästä päivästä lähtien – helpottaa muun muassa usean tilin käyttämistä

”Digitaalinen mainostaminen on vaikeaa. Kun työkalut, trendit ja parhaiten toimivat käytännöt muuttuvat alinomaa, voi olla lähes ylivoimaisen vaikeaa pysyä huipulla tässä kovassa pelissä. Etenkin jos vedät kampanjaa monenlaisille asiakkaille”, toteaa markkinoinnin koordinaattori Michelle Lee blogipostauksessaan.

Kirjoittajien joukossa on muun muassa Twitterin globaalista yritystoiminnasta vastaavan tiimin asiantuntijoita.

Tutkimalla, miten Twitter istuu asiakkaan strategiaan, se auttaa yhtiön mukaan markkinoijia suunnittelemaan orgaanista ja maksettua sisältöä, luomaan kuluttajaa puhuttelevaa tyyliä ja myös edesauttaa brändiä nousemaan uutiseksi alustalla.

Twitter neuvoo myös yrityksiä avaamaan mainostilin jo viikkoja ennen kuin se aloittaa kampanjansa ja kehottaa pyytämään lisäneuvoja yritysasiakkaille suunnatun sivustonsa kautta.

Opus tiivistää ja opastaa jokaisen kampanjan osan rakentamisessa mukaan lukien video, kuva, teksti, emoijit sekä hashtagit.

”Kaikki rakentuu Twitterissä twiitin ympärille. Mikäli mainostaja ei osaa käyttää oikeaa muotoa ja sävyä kampanjassaan, yritys menettää arvokasta seuraajien sitoutumista ja liikevaihtoa”, yhtiö kommentoi.

Michelle Lee hehkuttaa pelikirjan voimaa ja ajankohtaisuutta.

”Tämä luotiin markkinoijille, sosiaalisen median johtajille ja toimistoille, jotka elävät täysillä tätä päivää. Se auttaa sinua vastaamaan hämmentäviin kysymyksiin, vähentää kipupisteitä sekä opastaa asiakkaan kohti Twitter-menestystä”, Lee arvioi.