Vuoden 2019 katsotuin ohjelma oli MTV:n Jääkiekon MM-kisojen loppuottelu Kanada–Suomi, jota katsoi markkinatutkija Finnpanelin mukaan kaikkiaan 2 710 000 katsojaa.

Suomen joukkue voitti keväällä jääkiekon maailmanmestaruuden Slovakiassa järjestetyissä kisoissa. Yksi mestaruuden takuumiehistä oli joukkueen kapteeni Marko Anttila, lempinimeltään Mörkö. Hän teki loppuottelussa kaksi maalia Kanadan verkkoon.

Viime vuoden toiseksi katsotuin ohjelma oli TV1:n Itsenäisyyspäivän juhlavastaanotto, joka sai 2 485 000 katsojaa. Samana päivänä lähetetty Yle Uutiset oli viime vuoden kolmanneksi katsotuin ohjelma 2 484 000 katsojalla.

Itsenäisyyspäivän juhlavastaanotto eli linnanjuhlat on monta kertaa noussut vuoden katsotuimmaksi ohjelmaksi. Viime vuonna MM-jääkiekon huipennus kiilasi kuitenkin edelle.

Huvila & Huussi jaksolla Annin ja Nikon kesäparatiisi oli Sanoman vuoden katsotuin ohjelma. Se keräsi keskimäärin 1 585 000 katsojaa.

Discovery Finlandin katsotuin ohjelma oli TV5-kanavalla 5.5.2019 esitetty Jason Bourne -elokuva 272 000 katsojallaan.

Ylen kanavat keräsivät yhteensä 43,5 prosenttia (2018: 43,6 %), MTV:n kanavat 23,3 prosenttia (23,1 %), Sanoman kanavat (ent. Nelonen Media) 15,0 prosenttia (15,4 %) ja Discovery Finlandin 9,0 prosenttia (8,3 %) koko vuorokauden katseluajasta.