Verkkokauppa.com panosti tänä vuonna maanantaille sattuneeseen Singles’ Dayn markkinointiin koko edeltävän viikonlopun kestäneellä kampanjalla.

”Julkistimme tarjoukset sunnuntaina keskiyöllä 23.59, ja liikenteessä oli heti silloin selkeä piikki huomattavissa. Maanantain myynti kaksinkertaistui normaaliin maanantaihin verrattuna, samoin viime vuoden Singles’ Dayhin verrattuna, jolloin se osui sunnuntaille”, Verkkokauppa.comin markkinointi- ja viestintäjohtaja Seppo Niemelä kertoo.

Kaupaksi menivät erityisesti airpodit, puhelimet ja tietokoneet.

Verkkokauppa.com on kampanjoinut Singles’ Dayta vuodesta 2016, ja nykyään kansainväliset tarjouspäivät ovat sen verran vakiintuneita jo, ettei Verkkokauppa.comin tarvitse järjestää siihen sekaan enää mitään omia alennuspäiviä.

”Kyllä tämä ilmiö on tullut pysyvästi Suomeen”, Niemelä sanoo.

Singles’ Day on lähtöisin Kiinasta. Tänä vuonna kiinalaisen Alibaba-verkkokaupan myynti oli 34,8 miljardia euroa, kasvua viime vuoteen tuli 26 prosenttia.

Tulossa on vielä Black Friday 29. marraskuuta, jolloin odotetaan varsinaista ostoryntäystä eri puolilla maailmaa.

”Black Friday on sitten ihan eri kaliiperin juttu”, Niemelä toteaa.