Kaksi viikkoa sitten laulaja Justin Bieber, nyt maailman toiseksi seuratuin Tiktok-tähti Addison Rae. Suomalaisen Nopeet-aurinkolasibrändin lasit ovat löytäneet tiensä maailmalla tunnettujen julkkisten kuviin.

Kesäkuun lopulla Justin Bieberin vaimo Hailey Bieber lisäsi parista Instagram storyynsa herkän kuvan, jossa kummallakin on päässään neonvihreät aurinkolasit. Justin Bieberin kuvassa käyttämät lasit ovat Nopeiden mallia.

”Kuulimme, että Los Angelesissa majaansa pitävä PR-agenttimme oli heittänyt Justinille lasit. Mukava huomata, että poika oli tykännyt blehoista. Emme ole koskaan hirveästi fanittaneet Bieberin musiikkia, mutta onhan hän korkean profiilin hahmo, joten tuskin tässä suurta vahinkoa on päässyt syntymään”, Nopeiden toimitusjohtaja Ville Wendelin kommentoi tuolloin tiedotteessa.

Tänään Nopeet tiedotti Addison Raen tuoreesta Instagram-kuvasta.

”Se, että Justin käytti tuotteitamme pari viikkoa sitten, on selkeästi lisännyt tunnettuuttamme maailmalla ja poikinut kaikenlaisia mielenkiintoisia yhteydenottoja”, Wendelin kertoo tiedotteessa.

Tiedotteen mukaan Tiktok ei ollut Wendelinille aiemmin tuttu sosiaalisen median kanava.

”Viime viikolla sain sähköpostin Addison-nimiseltä henkilöltä. Hän kertoi olevansa suosittu hahmo tikitakissa ja kysyi jos voisimme lähettää hänelle tuotteitamme. Luulin tikitakin olevan tietokonepeli tai jotain sellaista. Nykyään e-sports ja pelien striimaus on kovassa nosteessa”, Wendelin selittää.

Nopeiden vaikuttajamarkkinoinnista vastaava Vilja Tammela kuitenkin tiesi kertoa Wendelinille hieman myöhemmin samana päivänä palaverissa, ettei kyseessä ollut mikään tietokonepeli, vaan tämän hetken nopeimmin kasvava sosiaalisen median alusta Tiktok. Addison Rae on 50,1 miljoonalla seuraajallaan maailman toiseksi seuratuin Tiktok-käyttäjä heti Charli D'Amelion jälkeen. Tällä on Tiktokissa 70,7 miljoonaa seuraajaa.

”Lähetimme loppujen lopuksi Addisonille uudet Your Mom -urheilulasimme, ja nyt minäkin tiedän, mikä Tiktok on. Onneksi ympärillä on ihmisiä, jotka elävät tällä vuosisadalla ja ovat äärimmäisen hyviä siinä mitä tekevät”, Wendelin sanoo.

Lasien lähettäminen kannatti. Lauantaina Addison Rae julkaisi Instragramissa 23 miljoonalle seuraajalleen kuvan, jossa hän makoili altaan reunalla Nopeet-aurinkolasit päässään.

Nopeet on nähty viime aikoina myös yhdysvaltalaisen Youtube-tähden Jake Paulin videolla. Viime viikolla julkaistun videonsa alussa Jake Paul leikkii vesijetillään Nopeiden Da Shield päässään. Hänen Youtube-kanavallaan on 20,1 miljoonaa tilaajaa.

Nopeet on Suomessa vuonna 2015 perustettu kansainvälinen aurinkolasibrändi. Nopeiden aurinkolasit on aiemmin nähty muun muassa Billie Eilishin ja Black Eyed Peasin will.i.amin yllä.

Nopeet-brändin takana olevan Wormhole Oy:n vuoden 2019 liikevaihto oli 950 000 euroa ja liiketulos 37 000 euroa.