Sisäpiirilähteen mukaan YouTube on kehittämässä kilpailijaa kiinalaiselle TikTok-sovellukselle. Aiheesta uutisoi NBC News, joka kertoo saaneensa tiedon ”aiheeseen perehtyneeltä henkilöltä”.

Uusi Shorts-ominaisuus olisi suoraan linkitetty jo olemassa olevaan YouTube-sovellukseen. Sen kautta käyttäjä voisi ladata palveluun lyhyitä videoita, joiden taustalla olisi mahdollista soittaa pätkiä YouTuben oman musiikkikirjaston kappaleista.

Lähteen mukaan Shorts on saapumassa osaksi sovellusta jo tämän vuoden aikana. YouTube olisi näin ensimmäinen suuri sosiaalisen median alusta, joka yrittäisi samoille markkinoille TikTokin kanssa.

NBC Newsin mukaan YouTuben toimitusjohtaja Susan Wojcicki on – toistaiseksi julkaisemattomassa haastattelussa – alleviivannut, että yhtiö on kiinnostunut todella lyhyistä videoista: ”Todella, todella lyhyet videot, ihan 15 sekuntiset... Se on alue, johon olemme erityisen kiinnostuneita tutustumaan ja harkitsemaan sen mahdollisuuksia.”