Musiikkivideot löytyvät Facebookin omasta Facebook Watch -suoratoistopalvelusta sekä yksittäisten artistien omien sivujen kautta, uutisoi The Verge.

Videoita voidaan jakaa, niihin voi reagoida ja niitä pystyy kommentoimaan samalla tavoin kuin mitä tahansa muitakin Facebookin alustalla julkaistavia videoita.

Facebookille kyseessä on suuri muutos, sillä aiemmin somejättiläinen on voinut näyttä vain lyhyitä maistiaisia Yhdysvaltojen merkittävimpien levy-yhtiöiden artistien musiikkivideoilta.

Samalla kyseessä on selkeä pelinavaus kilpailussa internetin suosituinta videopalvelua, Googlen omistamaa YouTubea vastaan.

Facebookia musiikkivideoissa kiehtoo uutistoimisto Bloombergin mukaan musiikkivideoiden keskivertovideota paremmista mainostuotoista. Facebook on hallinnut globaalia digimainosmarkkinaa Googlen kanssa jo pitkään.

Musiikkivideot lukeutuvat YouTuben suosituimpiin sisältöihin. Jotakin musiikkivideoiden vetovoimasta kertoo se, että kaikkein suosituimmat YouTubessa julkaistut musiikkivideot ovat keränneet yhteensä useita miljardeja katselukertoja.