Strateginen sisältö- ja viestintätoimisto Era Content on nimittänyt Aino Ahtiaisen designjohtajakseen.

Ahtiainen siirtyy Eraan Fokus Media Sisusta, jossa hän on AD:na vastannut muun muassa asiakkuuksien luovasta johtamisesta, konseptisuunnittelusta, kuvaustuotannoista sekä käyttöliittymä- ja käyttäjäkokemussuunnittelusta. Aiemmin hän on toiminut freelance-suunnittelijana, Dentsu Aegis Networkin group art directorina sekä Sport- ja Trendi-lehtien AD:na.

Ahtiainen aloittaa uudessa tehtävässään elokuussa.

”On innostavaa päästä mukaan kunnianhimoiseen ja iloiseen porukkaan auttamaan kiinnostavia asiakkaita sekä luomaan aivan uutta. Visuaalisuuden merkitys markkinoinnissa ja viestinnässä on ensiarvoisen tärkeää. Intuitio ja näkemys ovat muotoilijalle tärkeitä työkaluja, mutta on muistettava myös empatia ja datan hyödyntäminen. Ne auttavat huomioimaan ihmisten todelliset tarpeet. Tämä yhdistelmä innostaa työssäni eniten”, Ahtiainen sanoo tiedotteessa.

Designjohtajan nimittäminen vahvistaa Eran visuaalisen suunnittelun palveluja ja laajentaa tarjontaa myös palvelumuotoiluun.

Era Contentin toimitusjohtaja Eero Anhava iloitsee siitä, että kuusi vuotta täyttävä yhtiö voi tarjota asiakkailleen entistä kokonaisvaltaisempaa palvelua.

”Olemme yhä useamman asiakkaamme markkinointiviestinnän ykköskumppani ja teemme koko ajan laajempia sisältömarkkinoinnin ja viestinnän kokonaisuuksia. Niissä tarvitaan monipuolista ja rajat rikkovaa ajattelua. Aino on näkemyksellinen osaaja ja vahva asiakastyön taitaja”, Anhava sanoo tiedotteessa.

Era Contentin liikevaihto kasvoi viime vuonna viidenneksen 2,1 miljoonaa euroon. Riitta Pollarin ja Eero Anhavan vuonna 2014 perustaman toimiston ydinliiketoimintaa ovat sisältömarkkinointi, brändi- ja strategiatyöt, viestintä ja erityisesti mediataloille räätälöidyt koulutukset.