Financial Timesin mukaan viihdeyhtiöt eivät enää ole suurin mainostajaryhmä mobiilissa. Viihteen ohi on kiilannut kulutustuotteiden ja elintarvikkeiden mainonta. Tämä käy ilmi raportista, jonka PwC on tehnyt Internet Advertising Bureaulle.

Ruoka-, koru- ja vaateyhtiöt lähes kaksinkertaistivat osuutensa mobiilimainonnasta. Näiden toimialojen osuus nousi 27 prosenttiin. Viihdeyhtiöiden osuus oli ennallaan, eli 23 prosenttia.

Keskimäärin britit viettävät netissä 43 tuntia kuukauden aikana. Älypuhelin on 68 prosentilla briteistä. Laitteiden nopea leviäminen on yli kaksinkertaistanut mobiilimainonnan arvon.

Mobiililaitteissa tehtävän videomainonnan arvo pongahti vuoden ensimmäiselllä puoliskolla kahdesta miljoonasta 2,3 miljoonaan euroon. Syynä oli 4G-palveluiden laajentuminen.