Luova digitoimisto Monami Agency ja digimarkkinointitoimisto Solid Angle yhdistyvät syyskuun lopussa, Monamin toimitusjohtaja ja osakas Hans Björkendahl kertoo M&M:lle.

Monami syntyi vuosien 2013 ja 2014 vaihteessa. Björkendahl itse tuli mukaan SEK :n strategin paikalta.

Tähän mennessä Monami on tehnyt yhteistyötä muun muassa Virgin Mobile n, Supercell in, MTV3 ja Viking Line n kanssa. Viking Gracen lanseeraus huomioitiin myös vuoden 2013 markkinointitekona.

Monamilla on toimistot Helsingissä ja Dubaissa. Solid Anglen kanssa yhdistymisen jälkeen omia työntekijöitä on yli 30.

M&Mkertoi aiemmin tänään Jolla n markkinointijohtajan Tim McDonald in ja luovan johtajan Antti Mäkelä n siirtymisestä Monamin riveihin.

Björkendahlin mukaan tähän asti on "koottu bändiä", haettu strategiaa, ja nyt on aika laittaa valot päälle. Toimisto tähtää voimakkaasti myös Suomen ulkopuolelle. Björkendahlin mukaan suuntaa haetaan orgaanisen kasvun kautta, eli sinne mennään, mihin asiakasvirta vie.

Näin kävi myös Dubain kanssa: Lähi-idän markkinoiden potentiaali havaittiin Virgin Mobilen asiakkuuden kautta.

Pidemmällä tähtäimellä kehittyvät markkinat, kuten Aasia ja Afrikka, kiinnostavat, Björkendahl sanoo.