Tempaukset

Ville Perttula 7.8. 11:26 päivitetty 7.8. 14:00

Moni haluaa tuoksua Porilta – hajuvesi vietiin käsistä ensimmäisen viikonlopun aikana

Porin kaupunki
100 kappaleen erä Eau de Pori -tuoksua myytiin loppuun viikonlopun aikana.

Parfyrmööri Max Perttulan suunnittelemasta tuoksusta on tulossa uusi erä.

Perjantaina julkaistu Porin kaupungin oma hajuvesi myytiin loppuun viikonlopun aikana.

100 kappaleen hajuvesipulloerä oli myynnissä Visit Porin verkkokaupassa ja kivijalkamyymälässä sekä viikonloppuna järjestetyillä Porispere-festareilla.

Porin kaupungin viestintäsuunnittelija Elli-Mari Sulonen kertoo Eau de Porin suosio ylitti kampanjoijien odotukset. Sulosen karkean arvion mukaan 95 prosenttia Porisperessä hajuvettä testanneista piti tuoksusta ja osa osti sen.

"Visit Porista hajuvesi myytiin ihan parissa tunnissa loppuun. Porisperessä myytiin joitain kymmeniä pulloja. Niitä olisi mennyt enemmänkin."

"Ensisijaisesti hajuveden ostaminen oli monille kotiseuturakkautta. Moni osti sitä tuliaiseksi tai kaverilleen."

Parfyrmööri Max Perttulan suunnittelemasta tuoksusta on tulossa uusi erä. Sulonen kertoo, että lisätilauksesta kiinnostuneiden yhteystietoja kerätään rakastuporiin.fi-sivustolla. Kampanjan on suunnitellut yhdessä Porin kaupungin kanssa mainostoimisto Staart.

"Kyllä se on varmaa, että toinen erä tulee, mutta aikataulusta en osaa vielä sanoa", Sulonen kertoo.

Porin viestintäyksikön päällikkö Salla Rajala kertoi perjantaina M&M:lle, että tempauksen tavoitteena on synnyttää tunnereaktio, joka muistetaan.

"Kyse on uudenlaisesta kuntamarkkinoinnista. Teemme Poria tunnetuksi ja kiinnostavaksi tekojen kautta omalla uniikilla kulmallamme."
Muutos 7.8.2018 klo. 13:53 Jutusta poistettu sitaatti: "Porisperessä monet tulivat tuoksuttamaan hajuvettä. 95 prosenttia testaajista tykkäsi tuoksusta ja osti sen."