Vastuullisuus

Elina Päivinen 14.8. 08:13

Moni suomalainen ajattelee yritysten tekevän liian vähän ilmastonmuutoksen torjumiseksi

Kyselyn mukaan 40 prosenttia suomalaisista kaipaa yrityksiltä lisää ilmastotekoja.

Hieman alle puolet Climate Circle ry:n kyselyyn vastanneista suomalaisista arvioi, että yritykset tekevät pikemminkin liian vähän kuin liian paljon ilmastonmuutoksen torjumiseksi.

Samaan aikaan jo lähes puolet suomalaisista ottaa ympäristön huomioon vaatehankinnoissaan. Kaksi viidestä huomioi ympäristöasiat ruokaan, asumiseen ja liikkumiseen liittyen.

”Kuluttajat ovat heränneet ympäristö- ja ilmastotekoihin kuluttamisessaan, joka koostuu paljolti yritysten tarjoamista palveluista ja tuotteista. On luonnollista ja tervetullutta, että yrityksiin kohdistuu iso paine tehdä asioita ympäristöystävällisemmin”, Climate Circle ry:n toiminnanjohtaja Joonas Ruolahti sanoo.

Ruolahden mukaan suhteellisen laaja tyytymättömyys yritysten ilmastotekojen tasoon voi kertoa myös puutteista yritysten ilmastotekojen näkyvyydessä.

”Kaikki tieto ei päädy kuluttajille – ainakaan sellaisille kuluttajille, jotka eivät tule sitä yrityksen verkkosivuilta etsineeksi.”

Tutkimukseen osallistui tuhat 15 vuotta täyttänyttä suomalaista.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö