Tapahtumat

Henri Koponen 24.6. 14:49

Moni yritys on jälleen mukana Pridessa – ”Tänä vuonna kumppanuustuloja näyttää kertyvän aiempaa enemmän"

Colourbox

Pride sai aiempaa enemmän kumppanuustuloja. Yritykset tarjoavat myös palveluja, kuten viestintää tai järjestön kotisivujen uusimista.

Moni yritys vetää Helsinki Pride -viikolla sateenkaarilipun salkoon.

Kuinka tärkeää Pride-yhteistyö on yrityksille, Sinebrychoffin Karhun tuotepäällikkö Nella Lämsä?

”Yhteiskunnan asioihin kantaa ottavalle brändille on tärkeää, että siirrytään sanoista tekoihin. Karhulla on parhaillaan Priden kanssa kolmen vuoden sopimus. Se esimerkiksi myy t-paitoja, joiden tuotto menee ­suoraan Helsinki Pridelle. Pride-kulkueessa on Karhulla oma rekka.”

”Yhteistyö ei jää pelkästään rahalliseksi, sillä Sinebrychoffin henkilökunta on kutsuttu kulkueeseen ja sille järjestetään koulutusta.”

Nähdäänkö Pride mahdollisuutena profiloitua?

”Toivon, että mukaan lähteneet ­yritykset ovat mukana oikeista lähtökohdista. Ei vain markkinointimielessä vaan sydämellä ja tunteella.”

”Haluamme olla suoraselkäinen brändi, ja näitä asioita tuntuu oikealta tehdä. Yhteistyö Priden kanssa syntyi luontevasti. Meillä on jo kovasti suunnitelmissa ensi vuosi. ­Tarkoitus on ottaa askel eteenpäin ja tehdä vielä vaikuttavampia juttuja.”

Paljonko yrityksiltä on tullut tukea, Helsinki Pride -yhteisön toiminnanjohtaja Aaro Horsma?

”Tänä vuonna kumppanuustuloja näyttää kertyvän aiempaa enemmän. Pride-viikon saama rahallinen tuki on 200 000–300 000 euroa. Se tulee tarpeeseen, sillä pelkästään tapahtuman turvallisuuden hoitamiseen sulaa 30 000 euroa.”

”Lisäksi yritykset tarjoavat palveluja, kuten viestintää tai järjestön kotisivujen uusimista, kymmenien tuhansien arvosta.”

Kantaako yritysten into riittävästi myös Pride-viikon ulkopuolelle?

”On nähtävissä, että hengessä ollaan todella hyvin mukana, mutta ympärivuotista tukemista vielä kaivataan. Toivon, että varainhankinta vahvistuisi myös Pride-viikon ulkopuolella.”

”Henki Priden kumppaneiden kesken on sellainen, että yritykset haastavat ja kannustavat toisiaan mukaan.”

”Yrityksille tämä ei jää vain pr-tempuksi, vaan niissä kehitetään työelämää aktiivisesti. Yritysten kanssa on suunniteltu teemapäiviä sekä yhteisiä ja kohdennettuja henkilöstökoulutuksia ympäri vuoden. Se viestii kuluttajille ja työntekijöille hyvää mielikuvaa. Haluamme, että yritykset sitoutuvat pysyvästi tematiikkaan.”

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö