Sponsorointi

Aleksi Ylä-Anttila 6.2. 14:56

Moninkertainen hiihdon arvokisamitalisti Krista Pärmäkoski R-kioskin brändilähettilääksi: "Iso juttu meille"

Touho Häkkinen
Krista Pärmäkoski on kymmenkertainen hiihdon arvokisamitalisti. Hän puhuu R-kioskin välipalatuotteiden lähettiläänä säännöllisen ateriarytmin merkityksestä.

R-kioski ja maastohiihtäjä Krista Pärmäkoski ovat solmineet yhteistyön, jonka myötä Pärmäkoskesta tulee kioskiketjun välipalatuotteiden edustaja.

Nyt solmitun yhteistyösopimuksen myötä Krista Pärmäkoski ryhtyy puhumaan R-kioskin R-tuotteisiin kuuluvien välipalatuotteiden sekä säännöllisen ateriarytmin merkityksestä.

"Urheilijalle säännöllinen ateriarytmi on erityisen tärkeää, joten välipalaakin on tietenkin saatava helposti ja nopeasti. Olin iloisesti yllättynyt siitä, kuinka laaja välipalavalikoima R-kioskilla on. Tämän lisäksi Ärrä on aina matkan varrella", Pärmäkoski kommentoi.

R-kioskin ja Pärmäkosken yhteistyö näkyy koko vuoden muun muassa erilaisina mainoksina tv:ssä, digissä ja ulkomainonnassa, kuin erilaisina sisältöinäkin.

R-kioskin markkinointijohtaja Ann-Charlotte Schalin kertoo M&M:lle, että aloite yhteistyöhön syntyi keskustelussa Pärmäkosken managerin kanssa. Kävi ilmi, että työnsä puolesta paljon matkustava Pärmäkoski oli jo aiemmin huomannut R-kioskin välipalatuotteiden soveltuvan myös osaksi omaa ruokavalioaan.

Koska Pärmäkoski oli tuoteperheen ystävä ennestään, yhteistyön aloittaminen oli hyvin luontevaa.

"Meille on tärkeää, että lähettiläs aidosti uskoo asiaan ja kokee tuotteet sopivaksi myös itselleen. Siksi olemme iloisia siitä, että hän oli valmis tekemään aloitteen yhteistyöstä ja puhumaan säännöllisen ateriarytmin merkityksestä", Schalin sanoo.

Pärmäkoski on puhunut julkisesti aiemminkin siitä, kuinka säännöllinen ruokailurytmi on tärkeä asia. Hän kertoo seuranneensa läheltä, kuinka moni lupaava urheilijanalku pilaa mahdollisuuksiaan kehittymiseen liiallisilla dieeteillä ja ruokailuaan rajoittamalla.

"Nykykauneusihanteet ovat lisäksi johtaneet siihen, että moni skippaa välipalat, jotka olisivat kuitenkin ateriarytmin ja treenauksen kannalta tärkeitä. Ja tasapainoiseen elämään kuuluu myös herkuttelu silloin tällöin", arvioi Pärmäkoski.

"Hyvä syöntirytmi on tärkeää, mutta erityisesti moni nuori on päivällä yksin kotona, ja jos päivällä syö vain karkkia, ei jaksa. Jos ei osaa tehdä itse tai siihen ei ole aikaa, välipalatuotteet ovat sopiva vaihtoehto", säestää Schalin.

Kyse on kaupallisesta sopimuksesta, jonka myötä R-kioski ryhtyy tukemaan Pärmäkosken urheilu-uraa sponsorin roolissa. Schalinin mukaan Pärmäkoski käyttää ketjun tuotteita sen verran, minkä itse kokee omaan ruokavalioonsa sopivaksi.

"Eihän tämä mikään valtava asia ole, mutta meille tämä on iso juttu. Olemme erittäin iloisia siitä, että saimme Kristan uudeksi välipalakasvoksemme", Schalin sanoo.

Krista Pärmäkoski, 28, on kymmenkertainen maastohiihdon arvokisamitalisti. Viime vuonna Etelä-Korean Pyeongchangissa järjestetyissä talviolympialaisissa Pärmäkoski saavutti kolme henkilökohtaista mitalia.

R-kioski on osa Reitan Group -yhtiöön kuuluvaa Reitan Convenience -yhtiötä. Suomessa toimii valtakunnallisesti noin 560 R-kioskia, jotka ovat franchise-sopimuksen piirissä.

Reitan Convenience -yhtiöön kuuluvat R-kioski Suomessa, Narvesen Norjassa ja Latviassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven ja Shell/7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa sekä Lietuvos Spauda Liettuassa.

Vuonna 2017 Reitan Conveniencen liikevaihto oli 1,63 miljardia euroa ja myymälöiden lukumäärä oli 2 300. Vuonna 2017 Reitan Groupin liikevaihto oli 10,7 miljardia euroa ja henkilökuntaa sillä oli 37 000.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö