Vuoden toimisto 2018

Laura Kukkonen 9.2. 07:58 päivitetty 9.2. 09:56

Moniosaaja Bob the Robot sai oppia Vuoden toimisto -tutkimuksesta

Antti Nikkanen
Bob the Robot voitti Vuoden toimisto -tittelin isojen markkinointiviestintätoimistojen sarjan. Palkintoa vastaanottamassa oli myös Vaari. Etualalla hymyilee toimitusjohtaja Miska Rajasuo.

Vuoden toimisto -tutkimuksen isojen markkinointiviestintätoimistojen kategorian voiton vei Bob the Robot.

Vuoden toimisto -tutkimuksen seitsemän kategorian voittajien joukossa on kaksi viime vuodelta tuttua toimistoa. Bob the Robot ja Republic of Communications veivät jälleen voitot isojen markkinointiviestintätoimistojen ja viestintätoimistojen kategorioissa.

Kuten viime vuonna, Bob the Robot suoriutui tutkimuksessa erinomaisesti monissa sarjoissa ja sai tasaisen korkeita arvosanoja. Bobin kanssa saman kategorian finaalissa mittelivät Mirum Agency ja TBWA\Helsinki.

Bob the Robotin asiakkaat antoivat toimistolle hyviä arvosanoja luovuudesta ja AD-copy-parien tasosta. Toimitusjohtaja Miska Rajasuon mukaan rekrytointi on määritelty toimiston ydinprosessiksi.

”Paras tapa olla hyvä jossakin on palkata parhaat ihmiset, ja meille onkin tullut paljon uusia tekijöitä. Olen hyvin ylpeä luovan tuotteemme tasosta”, Rajasuo kertoo.

Bob the Robot pureutui kunnolla viime vuoden tuloksiin.

”Olemme kokeneet tutkimusraportin hyväksi oman toiminnan kehittämisessä. Se on toiminut eräänlaisena ohjenuorana uusien palvelujen kehittämisessä, vaikka siellä oli paljon mairittelevaa”, Rajasuo sanoo.

Bob the Robot on tutkimuksen mukaan monipuolinen ja laaja osaaja, mutta yksi uudistumisen paikka on ollut edelleen laajentaa palvelutarjoomaa.

”Oli hauska huomata, että nykyasiakkaamme haluavat ostaa meiltä vielä enemmän”, Rajasuo toteaa.

”Tuomme koko ajan lisää tekijöitä sosiaalisen median ja sisältömarkkinoinnin puolelle sekä analytiikkaan ja dataohjautuvuuteen. Keskitymme community manager -asioihin ja ketterän sisällöntuotannon malleihin.”

Rajasuon mukaan tutkimusmenestys nostaa toimiston profiilia potentiaalisten asiakkaiden silmissä.

”Se on osaltaan lisännyt asiakkaiden varmuutta siihen, että luovuudeltamme ja palvelumme tasolta voi odottaa paljon. Se on myös tuonut asiakkaita, jotka suhtautuvat kunnianhimoisesti markkinointiin. Kukaan ei tosin ole soittanut ja sanonut suoraan, että haluamme teidät, koska olette Vuoden toimisto.”

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Musiikkipalvelut

20.02.2018 17:09

Spotify kaavailee uutta aluevaltausta

The Guardian ja musiikkialan julkaisut arvelevat työpaikkailmoitusten perusteella, että Spotifyssa on käynnissä kaiutinprojekti.