Verkkokauppa

M&M 24.11.2016 10:08

Monochrome täyttää sisältömarkkinoinnin kenttää

Kuvakaappaus Instagramista
Somevaikuttajien kaarti hehkuttaa Health Lab -juomaa Instagramissa.

Satoja instagrammaajia samaan verkostoon kokoava Monochrome aikoo toteuttaa vaikuttajamarkkinointia asiantuntevasti ja kustannustehokkaasti.

Matilde Pelkosen ja Emma Naumasen perustama Monochrome on uusi haastaja sisältömarkkinointitoimistoille.

Monochrome-verkostoon kuuluu tällä hetkellä satoja some-vaikuttajia. Toimisto lupaa välittää näkyvyyttä "Suomen suosituimpien instagrammaajien kuva- ja videosisällöissä".

Perustajakaksikkoon kuuluva Pelkonen on aiemmin työskennellyt ruoankuljetus-startupin Foodoran Suomen markkinointijohtajana. Työssään hän havahtui Instagram-sisältöyhteistyön vaikuttavuuteen ja kustannustehokkuuteen.

"Kun Sara Sieppi jakoi Instagramissa kuvan sponsoroidusta ruokatilauksestaan, saimme alle viikossa yli sata uutta asiakasta", Pelkonen kertoo tiedotteessa.

Pelkosen mukaan taiemmin ongelmaksi muodostui kohderyhmän parhaiten tavoittavien vaikuttajien löytäminen ja yhteistyöstä sopiminen. Hänen mielestään Suomesta ei löytynyt toimijaa, jolta olisi saanut vaikuttajayhteistyötä asiantuntevasti ja ilman ylihintaa.

Tähän markkinarakoon Monochrome siis aikoo asettua. Tällä hetkellä toimisto toteuttaa sisältöyhteistyökampanjaa muun muassa Olvin uutuustuotteelle Health Lab -vitamiinivedelle. Kampanjassa ovat mukana esimerkiksi Oona Tolppanen, Alexa Dagmar Aavarinne ja Satu Tuomisto.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö