Liitot

M&M 17.6.2015 17:02 päivitetty 4.2.2016 10:50

MTL on nyt Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto

MTL ry on vaihtanut nimensä Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitoksi.

Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL ry:n ylimääräinen liittokokous päätti tänään keskiviikkona 17. kesäkuuta liiton nimen ja sääntöjen muuttamisesta. Liiton uusi nimi on Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry.

"MTL:n jäsenliitot tekevät jo nyt markkinointiviestintää luovalla tavalla ja teknologiaa hyödyntäen. Siksi niitä edustavan liiton nimenkin tulee kuvastaa alan liiketoimintaa", kertoo MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala tiedotteessa.

"Nimenmuutos antaa suunnan myös liiton strategiselle uudistumiselle. Hallitus päättää, kuinka muutos näkyy sen strategiassa jatkossa. Selvää on, että liiton tehtävä on edelleen tehdä Suomesta markkinoinnin osaajamaa, se ei tule muuttumaan", huomauttaa hallituksen puheenjohtaja Jussi Liimatainen.

Uusiin sääntöihin kirjattiin, että liitto voi edustaa markkinointiin ja viestintään erikoistuneita asiantuntijayrityksiä ja yhteisöjä, kun aiemmin se on edustanut vain markkinointiviestintään erikoistuneita yrityksiä. Uudeksi sidosryhmäksi linjattiin myös poliittiset päättäjät, ja mainostajat korjattiin markkinoijiksi.

"Tarkoituksen muuttaminen antaa vapaammat kädet liitolle laajentumiseen ja vuoropuheluun entistä suuremman joukon kanssa", arvioi Virmala.

Liitto kertoo uudistuksen myötä lobbaavansa digitalisaation synnyttämien liiketoimintaesteiden poistamiseksi ja edistämään markkinoinnin ymmärrystä teknisillä aloilla. Tarkoitus on yhdistää teknologiaa ja luovuutta.

Liiton tunnus, logo ja ilme säilyvät uudesta nimestä huolimatta nykyisellään. Uusi nimi otetaan virallisesti käyttöön, kun sääntömuutos on rekisteröity.