Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liiton MTL:n järjestämän Finnish Comms Awards -kilpailun finalistien joukkoon on valikoitunut 43 työtä 16 eri toimistosta.

Kilpailun päätuomari, Netprofilen perustaja, partneri ja hallituksen puheenjohtaja Christina Forsgård kertoo viestintätöiden korkean tason yllättäneen myönteisesti.

"Voittajiksi tulevat nousemaan ne työt, jotka pystyvät tekemään vaikutuksen tuomareihin pitchaus-tilaisuudessa", Forsgård sanoo tiedotteessa.

Yhteensä kilpailuun lähetettiin 101 kilpailutyötä 19 eri toimistolta.

MTL:n uudistetussa viestintäkilpailussa painottuu asiakkaan ja viestintätoimiston yhteistyö, asiakaskokemus ja -tyytyväisyys sekä pitkäjänteinen toiminta kumppaneina. Uudistuksen myötä myös kilpailun kategoriat ovat vaihtuneet.

Kilpailun voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -juhlagaalassa 14. kesäkuuta. Kategorioiden voittajien lisäksi gaalassa palkitaan Vuoden viestintätyö, Vuoden viestintätoimisto, Paras pitchaaja, Vuoden spokesperson sekä Vuoden viestintäkonsultti.

Finnish Comms Awards 2018 -finalistit:

Strateginen viestintäkonsultointi

Panostus strategiaviestintään nosti Martelan vuoden käänneyhtiöksi / Netprofile ja Martela

Solitan huima kasvu digiliiketoiminnan näkyväksi nimeksi – tukena pitkäjänteinen, strateginen viestintäkumppanuus / Viestintätoimisto Manifesto ja Solita

Suomi 100 – vuosisadan keikka / SEK ja Valtioneuvoston kanslia/Suomi 100

Tuntemattomasta haastajaksi ja koko alan uudistajaksi – viestintä strategian ytimeen Firassa / Viestintä Oy Drum ja Fira

Yritys- ja organisaatioviestintä

DNA Business tarjoaa asiasisältöjä tositarkoituksella – Markkinointi, myynti ja yleisö löysivät yhteisen puheenparren / Netprofile ja DNA

Ignite your digital heart - muutosviestintä Wärtsilän digitaalisessa transformaatiossa / H+K Strategies ja Wärtsilä

Perintä ei ole köyhien kiusaamista / Ellun Kanat ja OK Perintä

Yhteiset pelisäännöt 16 000 työntekijän yhteisölle / H+K Strategies ja Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveystoimiala

Talous- ja sijoittajaviestintä

From Trump to jump in sales – how to use crowdfunding and newsjacking as PR tools for business growth / Netprofile ja Transfluent

Perättömiä väitteitä ja mediapeliä – Kamux listautui Helsingin Pörssiin / H+K Strategies ja Kamux Suomi

Vuoden tapahtuma, lanseeraus tai repäisy

Fazer Sirkkaleipä – kuinka hyönteisleivästä luotiin maailmanlaajuinen ilmiö / SEK ja Fazer Leipomot

Finlandia by Forest Machines / Kurio ja Neste

Kuinka mallisto, jota ei pitäisi olla sai yli 70 miljoonan ihmisen huomion? Plan International Suomi – Äitiysvaatemallisto 12-vuotiaalle / hasan & partners ja Plan International Suomi

Suomi 100 -avajaiset – rakettilaukaus juhlavuoteen / SEK ja Valtioneuvoston kanslia/Suomi 100

Ansaittu näkyvyys

Fazer Sirkkaleipä – kuinka hyönteisleivästä luotiin maailmanlaajuinen ilmiö / SEK ja Fazer Leipomot

Finlandia by Forest Machines / Kurio ja Neste

Suomi 100 – sisällöstä ilmiöksi / SEK ja Valtioneuvoston kanslia/Suomi 100

”Tom of Finland -elokuvasta mediailmiö” / Manifesto ja Finnkino / Helsinki filmi

Not for profit

Valtioneuvoston kanslia – Kokeillaanko jotain uutta? / H+K Strategies ja Valtioneuvoston kanslia

Älä kerro Martille / Miltton Creative ja Crisis Management Initiative

Teknologia

DNA Business käänsi sisältömarkkinointinsa myyntivaihteelle - Tiukka teknologiapuhe ja hyötysisältö herättivät uteliaat mielet / Netprofile ja DNA

Maailman suurimmalla osteoporoosihankkeella ovet auki Yhdysvaltoihin / W. Steinmann ja Bone Index Finland

Tiedon security-startupin lanseeraus keräsi laatuliidejä sisältömarkkinoinnilla / Netprofile ja Tieto Security Services

Lifestyle, terveys ja hyvinvointi

Asiakas-toimistosuhteesta poikkeuksellisen syvään kumppanuuteen (Yksi Elämä) / Ellun Kanat ja Yksi elämä -terveystalkoot

Communications Agency for Sydänsairaala - Make the Choice of Your Heart - Developing Sydänsairaala as the forerunner in public healthcare communications / Ahjo Communications ja Sydänsairaala

Näin suunterveydestä tehtiin kansallinen ilmiö / Kaiku Helsinki ja Oral Hammaslääkärit

Ympäristö

100 fiksua arjen tekoa & Elämäntapatesti / Vapa Media ja Sitra

Jäätävän monimutkaista! Pakkauskierrätys tutuksi valtakunnallisella kampanjalla / Viestintä Oy Drum ja Suomen Pakkauskierrätys RINKI

Julkishallinto ja järjestöt

Asiakas-toimistosuhteesta poikkeuksellisen hyvään kumppanuuteen (Yksi Elämä) / Ellun Kanat ja Yksi elämä -terveystalkoot

Porin kaupungin yhdessä tehty brändiuudistus / Staart ja Porin kaupunki

Satavuotiaan Suomen juhlavuosi – Ilolla ja arvokkuudella / SEK ja Valtioneuvoston kanslia/Suomi 100

Smooth and Social Project Communications Helped the Renovation of a Populous Road Ring I / Ahjo Communications ja Liikennevirasto

Liikenne ja logistiikka

Finlandia by Forest Machines / Kurio ja Neste

Kamuxin kasvutarina mediassa / Republic of Communications ja Kamux Suomi

Toimialakohtainen: VR Matkustajaliikenne / Ellun Kanat ja VR

Kauppa

F*ck like a Finn / Miltton ja Suomen RFSU Oy

Herlevin hyvillä sämpylöillä uusi tuotekategoria vähittäiskauppaan / Wolfcom ja Vaasan

Piltti 65 vuotta – miten psykoterapeutilla, tarinoilla ja kiitoksilla tehtiin koskettava lastenruokakampanja / Viestintä Oy Drum ja Suomen Nestlé/Piltti

Teollisuus ja rakentaminen

Kivirakentajat – Vaikuttavasti faktaa keskusteluun / H+K Strategies ja Betoni ja muuratut rakenteet RTT ry

Tuntemattomasta koko alan uudistajaksi – Case Fira / Viestintä Oy Drum ja Fira

Palvelut

Perintä ei ole köyhien kiusaamista / Ellun Kanat ja OK Perintä

Someaspalla asiakaskokemus uudelle tasolle / Ahjo Communications ja Caruna

Uudet kumppanuudet tekivät kalustetoimittajasta palveluyhtiön / Netprofile ja Martela