Nimitykset

Laura Kukkonen 6.7. 09:11 päivitetty 17.9. 10:47

MTV:n markkinointijohtajaksi Susa Valvio

Susa Valvio aloittaa MTV:n markkinointijohtajana elokuussa.

MTV on nimittänyt IBM:llä työskentelevän Susa Valvion mainosrahoitteisen liiketoiminnan markkinointijohtajaksi.

Susa Valvio aloittaa mediayhtiö MTV:n markkinointijohtajana 13. elokuuta. Samalla hän liittyy johtoryhmän jäseneksi ja ottaa vastuulleen yhtiön yritysviestinnän.

Valvio siirtyy MTV:lle IBM Suomen markkinointi- ja viestintäjohtajan tehtävästä.

MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund kertoo, että uusi markkinointijohtaja löytyi suorahakuprosessin kautta. Valvion vahvuutena on erityisesti hänen taustansa ja kokemuksensa dataohjautuvan markkinoinnin parissa.

"Hänen tärkein tehtävänsä on kansallisten ilmiöiden luominen, oli se sitten Putousta tai jääkiekkoa. TV-markkina on polarisoitunut niin, että isoista ilmiöistä tulee todella isoja ja pienemmät jäävät aivan pieniksi. Näitä ilmiöitä pitäisi voida nostaa enemmän esiin", Nordlund kommentoi M&M:lle.

Nordlundin mukaan MTV:n markkinointijohtajan isoin haaste on muuttunut markkinointiympäristö. Aiemmin asioiden lanseeraukset oliva enemmän yksittäisiä tekoja ja kampanjoita, nykyisin markkinointi on jatkuvaa.

Tradenomiksi kouluttautunut Valvio on työskennellyt yli 15 vuotta IBM:llä. Hänen omana visionaan on vahvistaa MTV:n asemaa markkinassa kasvattamalla kanavan luomista ilmiöistä parempia mahdollisuuksia myös mainostajille.

Valvio on urallaan muun muassa johtanut IBM:llä Pohjoismaista analytiikkamarkkinoinnin tiimiä sekä vastannut Delta-konsernin KIA-automerkin lanseerauksesta Suomeen.

MTV:n markkinointijohtajana Valvio raportoi MTV:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan johtajalle Sami Vikbackille.

MTV:n tappiot syvenivät jälleen viime vuonna. MTV:n omistajan Bonnierin vuosiraportista ilmenevien lukujen mukaan MTV:n liiketulos ilman liikearvon poistoja oli viime vuonna 22 miljoonaa euroa tappiollinen, kun vuosi sitten vastaava luku oli kuusi miljoonaa euroa miinuksella. Myös yhtiön liikevaihto supistui viime vuonna 12 prosenttia 176 miljoonaan euroon.

Nordlund kertoi helmikuussa M&M:lle, että selvästi tappiolliseen tuloksen syynä ovat investoinnit tv-sisältöihin ja videopalveluihin sekä mainostulojen lasku.

Kantar TNS:n mukaan tv-mainonta väheni viime vuonna kaikkiaan viisi prosenttia edellisvuodesta.