Mediatalo MTV :n televisiokanavat tavoittivat tammi-toukokuussa keskimäärin 2,8 miljoonaa suomalaista päivässä. Yhtiön kanavat tavoittivat enemmän katsojia kuin Nelonen Media n kanavat, kertoo MTV tiedotteessaan.

Tavoittavuusluvut perustuvat Finnpanel in tv-mittaritutkimukseen.

Tammi-toukokuun luvuissa on mukana toukokuussa pelatut jääkiekon MM-kilpailut, jotka keräsivät ennätysmäärän katsojia MTV:lle. Jääkiekon MM-kisojen loppuottelua seurasi sunnuntaina 22. toukokuuta illan aikana yhteensä 3,25 miljoonaa suomalaista.

Koko väestössä MTV:n osuus kaupallisten televisiokanavien katsojista oli lähes 47 prosenttia tammi-toukokuussa.

Markkinajohtajaksi MTV nousi myös tv-mainonnassa, sillä tammi-huhtikuussa puolet kaikista Suomessa tehdyistä televisiomainonnan investoinneista suuntautui MTV:lle.

"Kilpailu katsojien ajankäytöstä on kovaa. Uskomme terveeseen kilpailuun, joka kirittää yhtiöt tarjoamaan jatkossakin laadukasta ja monipuolista tv-sisältöä", kertoo MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund tiedotteessa.

Tammi-maaliskuussa Nelonen Media oli kaupallisten tv-yhtiöiden markkinajohtaja 37,4 prosentin katseluosuudellaan.