Televisio

Ilkka Jauhiainen 31.10.2017 08:01

MTV uudistaa Katsomo.fi:n – "Mietimme asioita uusiksi nimeä ja brändiä myöten"

Kuvakaappaus

Verkossa toimiva palvelu uudistetaan nimeä ja brändiä myöten. Television mainosmyynnissä tämä vuosi on ollut pettymys.

MTV on laittanut verkkopalvelu Katsomo.fi:n kokonaan kirjautumisen taakse. Lisäksi yhtiön on MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlundin mukaan investoinut paljon rahaa datan hallintaan ja it-arkkitehtuuriin.

”Siellä käyttäjämäärät kasvavat kovaa vauhtia. Vuodenvaihteessa Katsomoon tulee iso uudistus ja mietimme asioita uusiksi ihan nimeä ja brändiä myöten.”

Nordlundin mukaan MTV tarjoaa isoja massoja televisiossa ja kohdennettavuutta digitaalisissa medioissa.

Televisiomainonta on tänä vuonna vähentynyt lähes kuusi prosenttia.

”Joissakin kohderyhmissä meillä on mennyt paremmin kuin markkinalla ja joissakin huonommin. Katsojamäärät ovat kehittyneet todella hyvin. Emme ole tyytyväisiä myynnin suorittamiseen.  Meillä oli kovemmat odotukset tämän vuoden suhteen”, sanoo MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund M&M:lle.

MTV:n sisarkanavalla, niin ikään Bonnierin omistamalla TV4:llä menee hyvin.

"Ruotsissa isot mainostajat ovat palanneet televisioon. TV4 tekee kovimman liiketuloksen koskaan", sanoo Nordlund.

MTV:lle tämä saattaa asettaa kovan paineen menestyä.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö