MTV3-kanavan, Subin, AVAn, mtv-palvelun ja MTV Uutiset -brändin kumppaniksi on valittu mainostoimisto Dynamo & Son.

Mediayhtiö MTV on uusinut markkinointi- ja viestintäorganisaationsa toimintamallia viimeisen vuoden aikana.

MTV:n markkinointi- ja viestintäjohtajan Susa Valvion mukaan yhtiö on muokannut ja tehostanut omaa toimintamalliaan luopumalla muun muassa ulkoistetuista palveluista ottamalla sisään sosiaalisen median tuotannon ja viestinnän tekijöitä.

”Nyt kilpailutimme mainostoimistokumppanuudet, koska haluamme raikastaa ja rikastaa tekemistämme entisestään.”

”Dynamo & Son vakuutti meidät strategisella osaamisellaan, ammattitaidollaan ja asenteellaan”, Valvio perustelee valintaa tiedotteessa.

Yhteistyön aloittaminen MTV:n kanssa on Dynamo & Sonin toimitusjohtajan Anna Holtarin mukaan toimistoa suuresti inspiroiva asia.

”Keskusteluissa MTV:n tiimin kanssa löysimme heti hyvän yhteisen tekemisen meiningin ja sparraavan ilmapiirin, jota kumppanuuksissamme arvostamme”, Holtari sanoo.

Holtari toteaa, että MTV:n brändit ovat kaikille suomalaisille tuttuja ja läheisiä.

”Olemme toimistona älyttömän innoissamme päästessämme kehittämään niitä pitkäjänteisesti hyödyntäen luovuutta ja strategista osaamistamme”, Holtari kommentoi.

Uusia tuulia

MTV toimii Valvion mukaan jatkossa kahden mainostoimiston mallilla. Tämä tarkoittaa sitä, että yhtiön suoratoistopalvelu C More saa pian myös uuden kumppanin.

Lisäksi MTV rakentaa parhaillaan inhouse-tuotantotiimiä niin sanotun jatkuvan mainonnan ja pienempien kampanjakokonaisuuksien tekemiseen.

Yhtiö palkkaa kevään aikana muun muassa useita leikkaajia ja graafikoita. Uuden tuotantotiimin vetäjäksi on nimetty Head of Marketing Services Virpi Kunttu, jolla on pitkä ja vahva tausta muun muassa MTV:n brändien visuaalisesta hallinnasta.

MTV:ssä puhalsivat viime vuoden aikana vahvat muutoksen tuulet. Yhtiö sai liikevaihtonsa kääntymään kasvuun ensi kertaa kuuteen vuoteen. MTV:n liiketulos oli kuitenkin yhä reilut 20 miljoonaa euroa tappiollinen.

Marraskuussa Euroopan komissio hyväksyi yrityskaupan, jossa Telia Company ostaa ruotsalaisen Bonnier Broadcastingin tv-toiminnot. Kauppaan kuuluvat ruotsalaisen TV4:n lisäksi MTV ja maksullinen videopalvelu C More.

Marras-joulukuun vaihteessa MTV:n toimitusjohtajana vuodesta 2015 toiminut Jarkko Nordlund jätti tehtävänsä, ja vetovastuun otti MTV:n operatiivisena johtajana aiemmin työskennellyt Johannes Leppänen.