MTV Oy:n liikevaihto kasvoi vuonna 2019 edellisen vuoden 187,2 miljoonasta eurosta 198,9 miljoonaan euroon. Liikevaihtoa kasvatti sekä mainosmyynnin että maksutelevisioliiketoiminnan kasvu.

Liiketappio oli 18,7 miljoonaa euroa eli 9,4 prosenttia suhteessa liikevaihtoon. Tappio oli hieman pienempi kuin vuonna 2018, jolloin sen suuruus oli 22,4 miljoonaa euroa ja suhde liikevaihtoon 11,9 prosenttia.

Marraskuussa Euroopan komissio hyväksyi Telia Companyn ja Bonnier Broadcastingin välisen yrityskaupan, jonka mukana MTV Oy siirtyi osaksi Teliaa 2. joulukuuta 2019. MTV:n toimitusjohtaja Johannes Leppänen kertoo M&M:lle, ettei voi kommentoida MTV:n talouslukuja, koska yhtiö on siirtynyt osaksi Telia Companya ja sen pörssiraportoinnin piiriin.

Viime vuonna MTV:n silloinen toimitusjohtaja Jarkko Nordlund sanoi, että vielä vuoden 2019 tulos jäisi tappiolliseksi, mutta tavoitteena olisi päästä vuonna 2020 plussalle.

Hiljattain kaupparekisteriin toimittamassaan tilinpäätöksessään MTV kommentoi kuluvan vuoden näkymiä toteamalla, että koronaviruspandemia tuo kuluvaan vuoteen epävarmuutta. MTV arvioi, että televisiosisällön kulutuksen kasvusta huolimatta mainostulot vähenevät ja että urheilutapahtumien maailmanlaajuinen peruminen puolestaan vaikuttaa kielteisesti maksutelevisiotuloihin.

Mediahub yhdistyi osaksi MTV:tä

MTV:n sisaryhtiö, muun muassa sen uutis-, ajankohtais- ja urheilusisältöjen tuotannosta vastannut Mediahub yhdistyi syyskuun lopussa osaksi MTV:tä. Sisällöntuotantoon, tapahtumiin ja journalismiin erikoistunut Mediahub oli perustettu vuonna 2015, jolloin MTV:n uutistoimitus siirtyi sen tuotettavaksi.

Viime vuonna yhdistymisessä MTV:lle työskentelemään siirtyi Mediahubin mukana 106 henkilöä.

Vuonna 2019 MTV sai liikenne- ja viestintäministeriöltä 1,5 miljoonan euron avustuksen uutis- ja ajankohtaistoiminnalle.