Teknologia

M&M 28.11.2017 09:28 päivitetty 29.11.2017 10:01

Myös Arla tuo maitotölkkeihin lisättyä todellisuutta

Kuvakaappaus kampanjavideolta
Arlan maitotölkeissä näkyvä Aamu-kissa oppii ammumaan.

AR-kampanjassa ovat mukana Isobar Finland, mediatoimisto Carat, Boutique Animation, Lability ja sovelluksen kehittänyt Arilyn.

Meijeriyhtiö Arla toteuttaa ensimmäisen lisätyn todellisuuden toteutuksen Suomessa. Aiemmin syksyllä kerroimme Valion AR-kampanjasta, joka liittyi Tuntematon sotilas -elokuvan markkinointiin.

Arlan maitotölkkien kyljissä näkyvä Aamu-niminen kissa saa uusia ulottuvuuksia AR-teknologian eli lisätyn todellisuuden avulla.

"Haluamme tuoda geneeriseen tuotekategoriaan tarinankerronnallista lisäarvoa uutta teknologiaa hyödyntämällä", Arlan digitaalisen markkinoinnin päällikkö Tomi Sirén sanoo tiedotteessa.

Kuten Valion maitopurkkien Tuntematon-sisällöt, myös Arlan maitopurkin Aamu-kissa herää eloon älypuhelimeen ladattavan Arilyn-sovelluksen kautta. Kun Aamun kanssa leikkii, se kasvaa ja oppii jopa ammumaan kuin lehmä.

Suomen Arla kertoo tiedotteessaan, että sen tavoitteena on tuoda elämyksellinen lisätyn todellisuuden osa jokaiseen tuotteeseen tulevaisuudessa.

Konseptin yhteistyössä Arlan kanssa suunnitellut Isobar Finlandin toimitusjohtaja Mikko Rissanen sanoo, että tarinallinen teknologiatoteutus sitouttaa ihmisiä tuotteeseen.

Isobarin lisäksi kampanjaa on ollut mukana toteuttamassa mediatoimisto Carat, Boutique Animation ja Lability.

Myös Business Insider on kertonut Arlan AR-kampanjasta.

Artikkelin ingressiin lisätty sovelluksen kehittäjä Arilyn 29.11.2017 kello 10.01.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö