Ilkka-Yhtymään kuuluva markkinointitoimisto Myynninmaailma Oy on ostanut 3. marraskuuta enemmistöosuuden oululaisesta digitoimisto Digimoguli Oy:stä. Yrityskaupan myötä syntyy yksi liikevaihdoltaan alueensa suurimmista markkinointitoimistoista.

Myynninmaailman hallituksen puheenjohtaja ja osakas Mikko Isoniemi kertoo M&M:lle, etteivät yhtiöt julkista kauppahintaa ja Myynninmaailman tarkkaa omistusosuutta Digimogulista. Digimogulin aiemmat omistajat Arto Remes, Jukka Timonen ja Juuso Huusko jäävät yhtiön vähemmistöosakkaiksi.

Myynninmaailman toimitusjohtaja ja osakas Ville Orrenmaa kertoo, että Myynninmaailman kuluvalla strategiakaudella pääpaino on kasvussa ja että yrityskauppa on keskeinen osa strategian toteuttamista.

”Yrityskaupan myötä vahvistamme asiantuntijaosaamistamme muun muassa verkkosivujen suunnittelun sekä digitaalisen myynnin ja markkinoinnin osalta. Lisäksi yhdistyminen antaa meille entistä paremmat mahdollisuudet kasvaa Pohjois-Suomessa. Palvelemme asiakkaita jo nyt koko Suomen alueella, mutta tulevaisuudessa tavoitteenamme on entistä vahvempi asema valtakunnallisena toimistona”, Orrenmaa sanoo tiedotteessa.

Myynninmaailman toimistot sijaitsevat Seinäjoella, Tampereella ja Oulussa, mutta Isoniemi kertoo, että asiakkaita on saatu Helsingistäkin.

Digimogulin toimitusjohtaja ja perustaja Arto Remes sanoo yhtiön voivan Myynninmaailman tuella kasvattaa ja syventää tarjontaansa.

”Asiakkaillemme avautuu täysin uusia mahdollisuuksia markkinoinnin ja myynnin kehittämiseen. Jatkossa olemme myös Pohjois-Suomen alueella entistä houkuttelevampi työnantaja toimialallamme”, Remes kommentoi tiedotteessa.

Samankaltaiset strategiat ja kasvuhalu yhdistivät

Yhtiöiden mukaan Myynninmaailman ja Digimogulin osaamisalueet ja tulevaisuuden tavoitteet täydentävät toisiaan erinomaisesti. Myynninmaailmaa kiinnostivat Digimogulissa erityisesti liiketoiminnan yhtenäisyys, kasvutavoitteet sekä näytöt tavoitteellisen ja mitattavan digitaalisen myynnin ja markkinoinnin tekemisessä.

Myynninmaailman hallituksen puheenjohtaja ja osakas Mikko Isoniemi sanoo, että yritysten strategiat ovat hyvin samankaltaiset.

”Digimogulin, kuten Myynninmaailman, palvelutarjonta pyrkii palvelemaan kasvuhaluisia yrityksiä ja auttamaan heitä digitalisaation hyödyntämisessä osana markkinointia. Lisäksi molemmat yritykset ovat äärimmäisen kasvuhaluisia”, Isoniemi sanoo.

Myynninmaailma on kasvanut viime vuosina hyvää tahtia, ja Isoniemi kertoo, että rekrytoinnit ovat jatkuneet koronaviruksesta huolimatta. Tulevien vuosien tavoitteena on entistä voimakkaampi kasvu vahvemman palvelukattauksen ja monipuolisen osaajataustan kautta.

Orrenmaa kertoo, että Myynninmaailma rekrytoi tälläkin hetkellä aktiivisesti kaikilla paikkakunnillaan.

”Emme missään nimessä halua hiljentää tahtia. Avainsanoina yhteisessä tarinassamme Digimogulin kanssa on nimenomaan kasvu ja laajentuminen, ja se tehdään osaavien asiantuntijoidemme kautta”, Orrenmaa sanoo.

Digimoguli liittyy Myynninmaailman tavoin osaksi Ilkka-Yhtymän media- ja markkinointipalveluiden liiketoimintaa. Ilkka-Yhtymä on aiemmin tänä vuonna hankkinut osake-enemmistön myös markkinointiteknologiayritys Liana Technologies Oy:stä.

Digimogulin ja Myynninmaailman toiminta jatkuu yrityskaupan jälkeen ennallaan. Yrityskauppa ei vaikuta yritysten asiakassuhteisiin tai yhteistyökumppanuuksiin.