Sunnuntaina vietettävä naistenpäivä on saanut firmat ideoimaan siihen liittyviä kampanjoita ja mainoksia. Naughty Brgrin naistenpäivän tempauksessa sosiaalisessa mediassa ruusu ja suklaa ovat vaihtuneet ruoskaan.

Toimitusjohtaja Mikko Mollberg kertoo, että kyse on yhteistyöstä Brewcats-pienpanimon yrittäjien kanssa. Kuvassa ovat Naughty Brgrin omistaja Akseli Herlevi ja Brewcatsin Laura Weckström (oik.) ja Linda Silvonen.

”Halusimme perinteisen ruusun ja suklaan tilalle tehdä jotain vähän erilaista, ja sen huomasi heti: Instagramissakin alkoi tapahtua jotain. Olemme aina sanoneet, että emme halua olla se nivusenlämmin vaniljamakuinen, vaan haluamme repäistä”, Mollberg luonnehtii.

Kampanjan ajatuksena on Mollbergin mukaan nostaa esille naisten tekemiä hienoja juttuja.

”Haluamme korostaa naisten vahvoja alueita, ja mitä hienoja juttuja he ovat tehneet, niistä kärkenä nyt Brewcats ja Linnean burgeri.”

Brewcatsien paneman oluen lisäksi Naughty Brgr:n listoilla on naistenpäivän teemaisesti vierailevan naispuolisen keittiömestarin suunnittelema kuukauden hampurilainen.

Mollberg sanoo, että naistenpäivän kampanjan suunnittelu ja ajatustyö on tehty talon sisällä.

”Kuvauksissa oli ollut kuulemma aivan sairaan hauskaa, mikä on mielestäni yksi tärkeimpiä asioita tässä.”

Miestäkään ei alistettu.

”Sehän riippuu ihan katsojan silmästä, kokeeko siinä alistamista vai ei.”

Mollberg sanoo, että provosoiva kuva on herättänyt paljon positiivisia reaktioita. Instagramissa kuva on saanut moninkertaisesti tykkäyksiä verrattuina aiempiin postauksiin. Facebookissakin kommenttikentässä on satoja kommentteja eli vastauksia saatetekstin kehotukseen tägätä kenttään elämän tärkein nainen.

”Äiti siellä on monelle tärkein.”