”Toimittajien määrän väheneminen vaikuttaa jatkossa journalismin tekemiseen Suomessa. Etenkin nuoria journalisteja valuu jatkuvasti viestintäpuolelle ja muualle töihin. Se vaikuttaa yleisön mahdollisuuksiin saada monipuolisesti tietoa siitä, mitä ympärillä tapahtuu. Toistaiseksi kehitystä on pidetty julkisessa keskustelussa lähinnä luontevana. Minusta alan sisällä olisi pikkuhiljaa syytä alkaa huolestua tästä ­ilmiöstä. Tekijöiden vähentyessä on yhä yleisempää, että sama juttu päätyy julkaistavaksi moneen paikkaan. Tämä vaikuttaa suoraan median moniäänisyyteen.”

Tilaajille
Tilaajille
Olemme varanneet tämän sisällön vain tilaajille
Voit kokeilla digitaalista Markkinointi&Mainontaa nyt 1. kuukauden ajan 1 € veloituksella. Tilaajana saat esimerkiksi:
  • Rajoituksettoman lukuoikeuden kaikkiin artikkeleihin
  • Päivittäiset vain tilaajille suunnatut Tähtijutut
  • Markkinointi&Mainonnan näköislehden
Lehden tilaaja, ota digi käyttöön